Attitude Validity-Reliability Story writing Scale development Third- and fourth-grade primary school students
Bu çalışmanın amacı,
ilkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin hikâye yazmaya yönelik
tutumlarının belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği
geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Zonguldak ili Ereğli ilçesinde üç
farklı ilkokulda üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören toplam 354 öğrenci
oluşturmaktadır. Veriler üzerinde Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve
Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmıştır. AFA
sonucunda ölçeğin 20 maddeden ve iki faktörden
oluştuğu belirlenmiştir. Bu boyutlar “olumlu tutum” ve “olumsuz tutum”
olarak adlandırılmıştır. DFA analizi sonucunda iki faktörlü yapı
doğrulanmıştır. Ölçeğin tamamı için Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı .92 iken
birinci alt faktöre ilişkin α .90, ikinci alt faktöre ilişkin α .89 olarak
bulunmuştur. Ölçeğin tümüne ait test tekrar test güvenirliği .82 iken, birinci
alt faktöre ilişkin test tekrar test güvenirliği .87, ikinci alt faktöre
ilişkin test tekrar test güvenirliği ise .83 olarak hesaplanmıştır. Bulgular
sonucunda, ölçekle hikâye yazmaya yönelik tutumun geçerli ve güvenilir bir
şekilde ölçülebileceği ortaya konmuştur.
Hikâye yazma Tutum Ölçek geliştirme Geçerlik-Güvenirlik İlkokul üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Acceptance Date | December 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 1 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0