Bu araştırmanın amacı
savaş mağduru göçmenlerde risk ve koruyucu faktörler temelinde yılmazlık
kaynaklarını derinlemesine incelemektir. Nitel araştırmaların bir türü olan
“olgubilim (fenomenoloji) çalışması” olarak yapılan araştırmanın örneklemini
savaştan dolayı Türkiye’ye göç etmek zorunda kalmış 5 kadın, 5 erkek 10
üniversite eğitimi gören öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış Göçmen Üniversite
Öğrencilerinde Yılmazlık Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına
göre risk farktörleri daha çok sosyal kaynaklı iken, bireysel faktörler
bireysel kaynaklıdır. Ayrıca beliritlen risk faktörleri şu şekildedir: Başkalarına
güvensizlik, öfke kontrolü, olumsuz bakış açısı, finansal zorluklar, medya
etkisi, ölüme şahit olmak, eğitimin sekteye uğraması, sosyal önyargı ve
dışlanma, yeni yerleşim yeri ile ilgili sorunlar, dil problemi, yaşam alanı
değişimi, aile üyelerinden birinin ölümü ve aile üyelerinden ayrı yaşamak. Koruyucu
faktörler ise şu şekildedir: Sosyal destek, kariyer amaçlılığı, sabır, özgüven,
öğrenmeye istekli olmak, azim, maneviyat, finansal destek, ev sahibi topum
desteği, göçmen desteği ve aile üyelerinin desteği. Bunun yanında
katılımcıların yılmazlığın bir göstergesi olarak, kendilerini mutlu ve ayakta
kalmış/güçlü olarak nitelendirme yoğunluklarının fazla olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Acceptance Date | January 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 1 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0