Bu çalışmada, algılanan
öğretmen desteğinin ve öğrencilerin matematik ile ilgili öz-inançlarının geri
bildirim sürecindeki aracı rolü Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı
(PISA) Türkiye verisi ile incelenmiştir. Türkiye' de 15 yaşındaki 4848
öğrencinin PISA 2012 matematik puanları ve anketlere verdikleri cevaplar analiz
edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, algılanan geri bildirimin matematik
öz-benliğiyle pozitif, matematik kaygısıyla da negatif ilişkili olduğunu
göstermiştir. Çalışmada incelenen dolaylı etkiler kısmen doğrulanmıştır:
algılanan geri bildirim, algılanan öğretmen desteği ve matematik öz-yeterliği
aracılığıyla dolaylı olarak matematik başarısıyla ilişkilidir. Ayrıca algılanan
geri bildirimin, öğrencilerin matematik başarısıyla, matematik kaygısı
aracılığıyla da dolaylı olarak ilişkili olabileceği görülmüştür. Bununla
birlikte sonuçlar, algılanan öğretmen desteğinin öğrencilerin matematik
öz-güveni ve kaygısı üzerindeki etkilerini ve matematik öz-güveninin öğretmen
davranışları ve başarı arasındaki aracı rolünü desteklememiştir. Bulgular,
öğretmen desteği ve öğrenci öz-inançlarının, öğretmenin geri bildirimi ile
matematik başarısı arasındaki aracı rolünün incelenmesinin önemli olabileceğini
işaret etmektedir. Bu ilişkiler öğretmen geri bildiriminin matematik başarısını
nasıl etkileyebileceğini anlamaya yardımcı olabilir.
Algılanan geri bildirim Algılanan öğretmen desteği Öz-inançlar PISA 2012 matematik başarısı
Perceived feedback Perceived teacher support Self-beliefs PISA 2012 mathematics achievement
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0