Öz
Betimsel nitelikte olan bu çalışmada, genel tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışma, müzik eğitimi anabilim dallarında verilen
viyolonsel eğitimi, 2012-2013 öğretim yılında bu anabilim dallarında
viyolonsel dersleri veren öğretim elemanları ve Georg Eduard
Goltermann Op.65 4 No’lu Sol Majör Viyolonsel Konçertosu ile
sınırlıdır. Çalışmanın örneklem grubunu, Türkiye’deki müzik eğitimi
anabilim dallarında görev yapan 22 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Bu
çalışma, Goltermann konçertonun Türkiye’deki Eğitim Fakülteleri’nin
Müzik Eğitimi anabilim dallarında verilen viyolonsel eğitiminde
kullanılma durumunun saptanması amacıyla yapılmıştır. Çalışmada,
viyolonsel öğretmenlerinin konçertoyu viyolonsel eğitiminde
kullandıkları, bu konçertoyu öğrencilerin 4. yılında çalıştırdıkları (%45),
eğitim süresince bu konçertonun, konçerto formunda ilk eser olduğu
(%63), öğretim elemanlarının eserin üç bölümünü de çalıştırdığı (%77),
eserin Schott 1929 (1949 Editör: Rudolf Hindemith) edisyonunu tercih
ettikleri (%64), kullandıkları edisyon üzerinde duate; parmak numarası
değişikliği yaptığı (%55) sonuçlarına ulaşılmıştır.