Yükseköğretimde eğitimcilerin eğitiminde özellikle teknolojinin etkili entegrasyonun incelenmesi gerekli görülen bir durumdur. Bu sebeple çalışmada, yükseköğretim kurumlarında yüz yüze ve karma öğretim uygulamalarının etkili teknoloji entegrasyonu ile zenginleştirilmesi uygulamalarını incelemek amaçlanmıştır. Ayrıca Kahoot öğretim teknolojisinin Ahi Yeterliliğe Dayalı Eğitim Projesi (AYDEP) öğrenme yönetim sistemine ve yükseköğretim öğrenme-öğretme süreçlerine etkili entegrasyonunun sağlanması için öğretim elemanlarının profesyonel gelişimlerini desteklemek için bir hizmetiçi eğitim programı tasarlamak, uygulamak ve değerlendirmektir. Araştırma, nitel araştırma kapsamında görüşme tekniği ile veri toplanan bir durum çalışmasıdır. İlk aşamada Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Çiçekdağı MYO Çocuk Gelişimi Bölümü öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin görüşlerine başvurularak AYDEP’in bir öğrenme yönetimi sistemi olarak kullanımına yönelik beklentilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Öğretim elemanlarının ve öğrencilerin teknoloji entegrasyonu ihtiyaçlarının analizleri sonucunda hazırlanan eğitim programının yürütülmesi hizmet içi eğitim programı ve sonrasındaki katılımcıların kendi sınıflarında yaptıkları teknoloji entegrasyonu uygulamalarını olumlu ve yerinde buldukları görülmüştür. Bununla birlikte öğrencilerin de büyük çoğunluğunun görüşleri öğretim elemanlarının görüşleri ile örtüşmektedir. Araştırma sonuçlarında teknoloji aracılığıyla öğretim süreçlerinin zenginleştirilmesinin, Çiçekdağı MYO Çocuk Gelişimi Bölümündeki öğrencilerin öğrenmelerinde etkili olduğu, öğrenme süreçlerini kolaylaştırdığı, öğrencileri süreçte daha etkin kıldığı, öğretim sürecinin bir parçası olduğu düşüncelerinin uyandığı tespit edilmiştir. Ayrıca ulaşılan sonuçlar, eğitim ortamlarına teknolojiyi anlamlı bir şekilde entegre etme açısından tartışılmış ve alan yazına önerilerde bulunulmuştur.
teknolojik pedagojik alan bilgisi teknoloji entegrasyonu yükseköğretim program geliştirme
There is a need for effective integration of technology in the professional development of educators in higher education. In this study, it is aimed to design, implement and evaluate an in-service training program to support the professional development of instructors to enrich face-to-face and blended teaching practices in higher education institutions with effective technology integration. Within the scope of this program, it includes the use of examples of the integration of technologies that instructors can use in different areas for different purposes and supports their use in their own classrooms. This research was designed as a case study from qualitative research. In the first stage, in order to determine the needs, it aims to determine the expectations of the instructors and students of Kırşehir Ahi Evran University Çiçekdağı Vocational High School Child Development Department for the effective use of the learning management system used in all courses and technology integration. In order to meet the needs in line with the results of the needs analysis, an in-service training program was prepared for the lecturers and the lecturers carried out technology integration practices in their own classes during the training period. The instructors stated that the technology integration practices in their own classrooms had positive effects. In addition, it was determined that the majority of the students had similar views to those of the instructors. As a result, it was determined that the students were effective in their learning, facilitated their learning processes, made students more active in the process, and that they were part of the teaching process.
technological pedagogical content knowledge technology integration higher education curriculum development professional development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .