Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GELİŞTİRDİKLERİ DERS PLANLARINDAKİ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRME DURUMLARI: HÜCRE ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 35 Sayı: 1, 91 - 106, 28.04.2022
https://doi.org/10.19171/uefad.815461

Öz

Günlük yaşam ile ilişkilendirilen bir kavramın, yaşamla ilgili bir problemin çözümünde kullanılması ile daha derinlemesine ve kalıcı bir öğrenme sağlanmaktadır. 21.yy becerileri gelişimini temel alan öğretim programlarında bu durumu sıkça vurgu yapılmaktadır. Bu nedenle öğretmenlerin ve öğretmen adayların sınıf içi uygulamalarda günlük yaşamla ilişkilendirme konusunda belirli bir bilgi birikimine ve kültüre ihtiyaç duydukları söylenebilir. Yapılan çalışma ile öğretmen adaylarının fen konularını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının kazanım odaklı olarak ders planları kapsamında ortaya çıkarılmasının hem öğretmenler hem de alan yazında çalışan araştırmacılar açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Araştırmada fen bilimleri öğretmen adaylarının hücre konusu kazanımları temelinde günlük yaşamla ilişkilendirme durumları ders planları kapsamında ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırma betimsel bir araştırma olup, çalışma grubunu Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD öğrenim gören 114 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı kullanılan anket formunda hücre konusuna yönelik programda yer alan üç kazanım verilmiş ve katılımcılardan verilen kazanımlara bağlı olarak ders planları oluşturmaları istenmiştir Veriler, ders planı değerlendirme rubriğine uygun olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının kavramları günlük yaşamla ilişkilendirme boyutunda zayıf kaldıkları, günlük yaşamdan örnek verme boyutunda ise ilişki kurma boyutuna göre daha iyi oldukları ama yine eksiklikleri bulunduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Akgün, A., Çinici, A., Yıldırım, N., & Köprübaşı, M. (2015). Investigation of How Eight Grade Students Associate Scientific Concepts With The Ones They Encounter In Their Daily Lives. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(4), 1356-1368.
  • Akgün, A., Tokur, F., & Duruk, Ü. (2016). Associating conceptions in science teaching with daily life: water chemistry and water treatment. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6(1), 161-178.
  • Aikenhead, G. S. (2006). Science education for everyday life: Evidence-based practice. Teachers College Press.
  • Aşiroğlu, S., & Koç Akran, S. (2018). Öğretmen Adaylarının Ders Planlarının ve Öğretim Uygulamalarının İncelenmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 1-13.
  • Avargil, S., Herscovitz, O., & Dori, Y. J. (2012). Teaching thinking skills in context based learning: Teachers’ challenges and assessment knowledge. Journal of Science Education and Technology, 21(2), 207-225.
  • Ay, S. (2008). Lise seviyesinde öğrencilerin günlük yaşam olaylarını açıklama düzeyi ve buna kimya bilgilerinin etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Balkan-Kıyıcı, F., & Aydoğdu, M. (2011). Determination of pre-service science teachers’ levels of relating the scientific knowledge to their daily lives. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 5(1), 43-61.
  • Baran, Ş., Doğan, S., & Yalçın, M. (2002). The levels of university biology students making connection between the knowledge gained during their educations and daily life. Journal of Erzincan Education Faculty, 4(1), 89-96.
  • Bayrak, R. (2020). The levels of fifth grade students’associating what they learned in the “matter and change” unit in science course wıth daily life. European Journal of Education Studies, 7 (2), 218-225.
  • Bodur, Ş., & Şahin, Ç. (2017). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile fen konularını günlük yaşamla ilişkilendirme becerileri arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 65-79.
  • Burns, A. (2017). A cross Canada inventory: Evidence of 21st century educational reform in Canada. Interchange, 48, 283–292.
  • Bybee, R. W. (2013). Translating the NGSS for classroom instruction. NSTA Press, National Science Teachers Association.
  • Cajas, F. (1999). Public understanding of science: Using technology to enhance school science in everyday life. International Journal of Science Education, 21 (7), 765-773.
  • Can, Ş., & Çelik, C. (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Türkiye istatistiki bölge birimlerine göre Evrensel Fen Okuryazarlık Düzeyi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 112-133.
  • Carter, L. (2012). Globalisation and science education: Global information culture, post-colonialism and sustainability. In Second international handbook of science education (pp. 899-912). Springer, Dordrecht.
  • Coştu, B., Ünal, S. ve Ayas, S. (2007). Günlük yaşamdaki olayların fen bilimleri öğretiminde kullanılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD),8 (1), 197-207.
  • Çalık, M., Ayas, A. & Ebenezer, J. V. (2005). A review of solution chemistry studies: insights into students’ conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14 (1), 29-50.
  • Çelikler, D., & Kara, F. (2016). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin "maddenin değişimi" ünitesindeki bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri açısından hazırbulunuşluklarının belirlenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 21-39.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S., Ülger, B. B., & Ormancı, Ü. (2017). Pre-service science teachers' views towards the process of associating science concepts with everyday life. Journal of Turkish Science Education, 14(4), 1-15.
  • Çoğaltay, N. (2015). Eğitim fakültelerinde okutulan öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin etkililiğine ilişkin öğrenci görüşleri: nitel bir araştırma. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 6(2), 51-66.
  • Dede, B. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Tutumlarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi (mevsimlik tarım işçisi ailelerin Çocukları ordu ili örneği) (Master's thesis, Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Dede Er, T., Şen, Ö. F., Sarı, U., & Çelik, H. (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Eğitim ve öğretim araştırmaları dergisi, 2(2), 209-216.
  • Dillon, J. (2009). On Scientific Literacy and Curriculum Reform. International Journal of Environmental and Science Education, 4(3), 201-213.
  • Doğan, S., Kıvrak. & Baran, Ş. (2004). Lise öğrencilerinin biyoloji derslerinde edindikleri bilgileri günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 57-63.
  • Feinstein, N. W., Allen, S., & Jenkins, E. (2013). Outside the pipeline: Reimagining science education for nonscientists. Science, 340(6130), 314-317.
  • Fortus, D., Krajcik, J., Dershimer, R. C., Marx, R. W., & Mamlok‐Naaman, R. (2005). Design‐based science and real‐world problem‐solving. International Journal of Science Education, 27(7), 855-879.
  • Güngör Cabbar, B. & Şenel, H. (2020). Content Analysis of Biology Education Research That Used Context-Based Approaches: The Case of Turkey. Journal of Educational Issues, 6(1), 203-218.
  • Hürcan Gürler, N. & Önder, İ. (2014). 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri “bakteri ve virüs” kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi. İ Güleç, H İ Sağlam, Ö E Akgün (Ed.) III. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildiriler Kitabı (s. 80-86), Sakarya: Sakarya Üniversitesi Basımevi.
  • Luft, J., Ortegaz, I., & Wong-Kavas, S. (2009). NSTA’s state of science education survey. USA: NSTA Reports.
  • Kara, N. Demir, M. K. Arcagök, S. & Şahin, Ç. (2018). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimleri açısından sınıf eğitimi lisans programının yeterliliği. Electronic Turkish Studies,13(19), 1061-1082.
  • Kızılay, E., & Saylan Kırmızıgül, A. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Kazanımları ile ilgili Farkındalıkları. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 174-183.
  • Kurnaz, M. A. & Çalık, M. (2009). A thematic review of ‘energy’ teaching studies: focuses, needs, methods, general knowledge claims and implications. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1 (1), 1-26.
  • Lederman N.G. (2006). Syntax of nature of science within ınquiry and science ınstruction. In: Flick L.B., Lederman N.G. (eds) scientific ınquiry and nature of science. Science & Technology Education Library, 25. Springer, Dordrecht.
  • Mercan, G., Gürlen, E., & Köseoğlu, P. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bilimsel Bilgileri Günlük Yaşamları İle İlişkilendirebilme Durumlarının İncelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 320-343.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). 2023 Eğitim Vizyonu, Ankara.
  • Mostafa, T., Echazarra, A., & Guillou, H. (2018). The science of teaching science: An exploration of science teaching practices in PISA 2015. OECD Education Working Paper No. 188, OECD.
  • National Research Council [NRC]. (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Ness, D., Farenga, S. J., Shah, V., & Garofalo, S. G. (2016). Repositioning science reform efforts: Four practical recommendations from the field. Improving Schools, 19(3), 258-266.
  • Özay Köse, E. & Gül, Ş. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 84-103.
  • Pekdağ, B., Azizoğlu, N., Topal, F., Ağalar, A., & Emine, O. R. A. N. (2013). Kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyine akademik başarının etkisi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(4), 1275-1286.
  • PISA (2015). Draft science framework. 2014-07-17]. http://www. oecd. org/pisa/pisaproducts/Draft PISA 2015 Science Framework. pdf.
  • Sharon, A. J., & Baram-Tsabari, A. (2020). The experts’ perspective of “ask-an-expert”: An interview-based study of online nutrition and vaccination outreach. Public Understanding of Science, 29(3), 252-269.
  • Schudel, I., Le Roux, C., Lotz-Sisitka, H., Loubser, C. P., O'Donoghue, R., & Shallcross, T. (2008). Contextualising learning in Advanced Certificate in Education (Environmental Education) courses: synthesising contexts and experiences. South African Journal of Education, 28(4), 543-559.
  • Şahin, Ç., & Kartal, O. Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmeni yetiştirme programı hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164-179.
  • Tatar, N., & Ceyhan, N. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yapılandırmacı kurama dayalı öğretim uygulamalarının geliştirilmesi. Elementary Education Online, 17(1), 207-222.
  • Tuncel, M., & Fidan, M. (2018). Ortaokul Fen Bilimleri Dersinde Öğrenmede Zorlanılan Konular ve Çözüm Önerileri. 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Pegem Akademi.
  • Uğraş, M., Aydemir, S., & Asiltürk, E. (2017). Analysis of pre-service science teachers’ level of associating their chemistry knowledge with daily life and the relationship between these levels and their attitudes towards teaching science. Journal of Human Sciences, 14(4), 4539-4545.
  • Ültay, E., Ültay, N., & Dönmez Usta, N. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının “basit elektrik devreleri” konusunda 5E modeli ve REACT stratejisine uygun hazırladıkları ders planlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 855-864.
  • Ürek, H., & Dolu, G. (2013). Knowledge level of teacher candidates about elements and compounds in daily life. Journal of Educational & Instructional Studies in the World, 3(1), 205-215.
  • Yadigaroğlu, M., Demircioğlu, G., & Demircioğlu, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 795-812.
  • Yeşilyurt, E., & Karakuş, M. (2011). The problems teachers encountered during the candidacy process. International Online Journal of Educational Sciences, 3(1), 261-293.
  • Yıldırım, N., & Birinci Konur, K. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 305-323.
  • Yılmaz, N. (2008). İlköğretim Altıncı, Yedinci ve Sekizinci Sınıfları, Lise Birinci Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisindeki Temel Bilgilerle Günlük Hayatı İlişkilendirme Becerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

ASSOCIATING THE LESSON PLANS DEVELOPED BY PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS WITH DAILY LIFE: A CELL EXAMPLE

Yıl 2022, Cilt: 35 Sayı: 1, 91 - 106, 28.04.2022
https://doi.org/10.19171/uefad.815461

Öz

A more in-depth and permanent learning is provided by using a concept associated with daily life in solving a problem related to life. This is frequently emphasized in curriculas based on 21st century skills development. Therefore, it can be said that teachers and pre-service teachers need a certain knowledge and culture about associating with daily life in classroom practices. With this study, it is thought that it will be important for both teachers and researchers working in the literature to reveal the situation of pre-service teachers' associating science concepts with daily life within the scope of outcome-oriented lesson plans. In the study, it is aimed to reveal the relation of science teacher candidates with daily life on the basis of cell subject outcomes within the scope of lesson plans. The research planned as a descriptive study and the study group consists of 114 pre-service science teachers. In the questionnaire form using as the data collection tool, three outcomes in the program for the cell subject were given and the participants were asked to create lesson plans depending on the outcomes given. The data were analyzed in accordance with the lesson plan evaluation rubric. According to the findings, it was concluded that pre-service teachers were weak in associating concepts with daily life and they were better in giving examples from daily life compared to the dimension of establishing relationships, but still had deficiencies.

Kaynakça

  • Akgün, A., Çinici, A., Yıldırım, N., & Köprübaşı, M. (2015). Investigation of How Eight Grade Students Associate Scientific Concepts With The Ones They Encounter In Their Daily Lives. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(4), 1356-1368.
  • Akgün, A., Tokur, F., & Duruk, Ü. (2016). Associating conceptions in science teaching with daily life: water chemistry and water treatment. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6(1), 161-178.
  • Aikenhead, G. S. (2006). Science education for everyday life: Evidence-based practice. Teachers College Press.
  • Aşiroğlu, S., & Koç Akran, S. (2018). Öğretmen Adaylarının Ders Planlarının ve Öğretim Uygulamalarının İncelenmesi. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 1-13.
  • Avargil, S., Herscovitz, O., & Dori, Y. J. (2012). Teaching thinking skills in context based learning: Teachers’ challenges and assessment knowledge. Journal of Science Education and Technology, 21(2), 207-225.
  • Ay, S. (2008). Lise seviyesinde öğrencilerin günlük yaşam olaylarını açıklama düzeyi ve buna kimya bilgilerinin etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Balkan-Kıyıcı, F., & Aydoğdu, M. (2011). Determination of pre-service science teachers’ levels of relating the scientific knowledge to their daily lives. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 5(1), 43-61.
  • Baran, Ş., Doğan, S., & Yalçın, M. (2002). The levels of university biology students making connection between the knowledge gained during their educations and daily life. Journal of Erzincan Education Faculty, 4(1), 89-96.
  • Bayrak, R. (2020). The levels of fifth grade students’associating what they learned in the “matter and change” unit in science course wıth daily life. European Journal of Education Studies, 7 (2), 218-225.
  • Bodur, Ş., & Şahin, Ç. (2017). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile fen konularını günlük yaşamla ilişkilendirme becerileri arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 65-79.
  • Burns, A. (2017). A cross Canada inventory: Evidence of 21st century educational reform in Canada. Interchange, 48, 283–292.
  • Bybee, R. W. (2013). Translating the NGSS for classroom instruction. NSTA Press, National Science Teachers Association.
  • Cajas, F. (1999). Public understanding of science: Using technology to enhance school science in everyday life. International Journal of Science Education, 21 (7), 765-773.
  • Can, Ş., & Çelik, C. (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Türkiye istatistiki bölge birimlerine göre Evrensel Fen Okuryazarlık Düzeyi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 112-133.
  • Carter, L. (2012). Globalisation and science education: Global information culture, post-colonialism and sustainability. In Second international handbook of science education (pp. 899-912). Springer, Dordrecht.
  • Coştu, B., Ünal, S. ve Ayas, S. (2007). Günlük yaşamdaki olayların fen bilimleri öğretiminde kullanılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD),8 (1), 197-207.
  • Çalık, M., Ayas, A. & Ebenezer, J. V. (2005). A review of solution chemistry studies: insights into students’ conceptions. Journal of Science Education and Technology, 14 (1), 29-50.
  • Çelikler, D., & Kara, F. (2016). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin "maddenin değişimi" ünitesindeki bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirebilme düzeyleri açısından hazırbulunuşluklarının belirlenmesi. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 21-39.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S., Ülger, B. B., & Ormancı, Ü. (2017). Pre-service science teachers' views towards the process of associating science concepts with everyday life. Journal of Turkish Science Education, 14(4), 1-15.
  • Çoğaltay, N. (2015). Eğitim fakültelerinde okutulan öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin etkililiğine ilişkin öğrenci görüşleri: nitel bir araştırma. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 6(2), 51-66.
  • Dede, B. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Tutumlarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi (mevsimlik tarım işçisi ailelerin Çocukları ordu ili örneği) (Master's thesis, Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Dede Er, T., Şen, Ö. F., Sarı, U., & Çelik, H. (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Eğitim ve öğretim araştırmaları dergisi, 2(2), 209-216.
  • Dillon, J. (2009). On Scientific Literacy and Curriculum Reform. International Journal of Environmental and Science Education, 4(3), 201-213.
  • Doğan, S., Kıvrak. & Baran, Ş. (2004). Lise öğrencilerinin biyoloji derslerinde edindikleri bilgileri günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 57-63.
  • Feinstein, N. W., Allen, S., & Jenkins, E. (2013). Outside the pipeline: Reimagining science education for nonscientists. Science, 340(6130), 314-317.
  • Fortus, D., Krajcik, J., Dershimer, R. C., Marx, R. W., & Mamlok‐Naaman, R. (2005). Design‐based science and real‐world problem‐solving. International Journal of Science Education, 27(7), 855-879.
  • Güngör Cabbar, B. & Şenel, H. (2020). Content Analysis of Biology Education Research That Used Context-Based Approaches: The Case of Turkey. Journal of Educational Issues, 6(1), 203-218.
  • Hürcan Gürler, N. & Önder, İ. (2014). 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri “bakteri ve virüs” kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi. İ Güleç, H İ Sağlam, Ö E Akgün (Ed.) III. Sakarya’da Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildiriler Kitabı (s. 80-86), Sakarya: Sakarya Üniversitesi Basımevi.
  • Luft, J., Ortegaz, I., & Wong-Kavas, S. (2009). NSTA’s state of science education survey. USA: NSTA Reports.
  • Kara, N. Demir, M. K. Arcagök, S. & Şahin, Ç. (2018). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimleri açısından sınıf eğitimi lisans programının yeterliliği. Electronic Turkish Studies,13(19), 1061-1082.
  • Kızılay, E., & Saylan Kırmızıgül, A. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Kazanımları ile ilgili Farkındalıkları. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 174-183.
  • Kurnaz, M. A. & Çalık, M. (2009). A thematic review of ‘energy’ teaching studies: focuses, needs, methods, general knowledge claims and implications. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 1 (1), 1-26.
  • Lederman N.G. (2006). Syntax of nature of science within ınquiry and science ınstruction. In: Flick L.B., Lederman N.G. (eds) scientific ınquiry and nature of science. Science & Technology Education Library, 25. Springer, Dordrecht.
  • Mercan, G., Gürlen, E., & Köseoğlu, P. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bilimsel Bilgileri Günlük Yaşamları İle İlişkilendirebilme Durumlarının İncelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 320-343.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). 2023 Eğitim Vizyonu, Ankara.
  • Mostafa, T., Echazarra, A., & Guillou, H. (2018). The science of teaching science: An exploration of science teaching practices in PISA 2015. OECD Education Working Paper No. 188, OECD.
  • National Research Council [NRC]. (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Ness, D., Farenga, S. J., Shah, V., & Garofalo, S. G. (2016). Repositioning science reform efforts: Four practical recommendations from the field. Improving Schools, 19(3), 258-266.
  • Özay Köse, E. & Gül, Ş. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının biyoloji bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 84-103.
  • Pekdağ, B., Azizoğlu, N., Topal, F., Ağalar, A., & Emine, O. R. A. N. (2013). Kimya bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyine akademik başarının etkisi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(4), 1275-1286.
  • PISA (2015). Draft science framework. 2014-07-17]. http://www. oecd. org/pisa/pisaproducts/Draft PISA 2015 Science Framework. pdf.
  • Sharon, A. J., & Baram-Tsabari, A. (2020). The experts’ perspective of “ask-an-expert”: An interview-based study of online nutrition and vaccination outreach. Public Understanding of Science, 29(3), 252-269.
  • Schudel, I., Le Roux, C., Lotz-Sisitka, H., Loubser, C. P., O'Donoghue, R., & Shallcross, T. (2008). Contextualising learning in Advanced Certificate in Education (Environmental Education) courses: synthesising contexts and experiences. South African Journal of Education, 28(4), 543-559.
  • Şahin, Ç., & Kartal, O. Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmeni yetiştirme programı hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164-179.
  • Tatar, N., & Ceyhan, N. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yapılandırmacı kurama dayalı öğretim uygulamalarının geliştirilmesi. Elementary Education Online, 17(1), 207-222.
  • Tuncel, M., & Fidan, M. (2018). Ortaokul Fen Bilimleri Dersinde Öğrenmede Zorlanılan Konular ve Çözüm Önerileri. 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Pegem Akademi.
  • Uğraş, M., Aydemir, S., & Asiltürk, E. (2017). Analysis of pre-service science teachers’ level of associating their chemistry knowledge with daily life and the relationship between these levels and their attitudes towards teaching science. Journal of Human Sciences, 14(4), 4539-4545.
  • Ültay, E., Ültay, N., & Dönmez Usta, N. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının “basit elektrik devreleri” konusunda 5E modeli ve REACT stratejisine uygun hazırladıkları ders planlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 855-864.
  • Ürek, H., & Dolu, G. (2013). Knowledge level of teacher candidates about elements and compounds in daily life. Journal of Educational & Instructional Studies in the World, 3(1), 205-215.
  • Yadigaroğlu, M., Demircioğlu, G., & Demircioğlu, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 795-812.
  • Yeşilyurt, E., & Karakuş, M. (2011). The problems teachers encountered during the candidacy process. International Online Journal of Educational Sciences, 3(1), 261-293.
  • Yıldırım, N., & Birinci Konur, K. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 305-323.
  • Yılmaz, N. (2008). İlköğretim Altıncı, Yedinci ve Sekizinci Sınıfları, Lise Birinci Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisindeki Temel Bilgilerle Günlük Hayatı İlişkilendirme Becerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bestami Buğra Ülger 0000-0003-2898-5625

Ümmühan Ormancı 0000-0003-3669-4537

Salih Çepni 0000-0003-2343-8796

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 35 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ülger, B. B., Ormancı, Ü., & Çepni, S. (2022). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GELİŞTİRDİKLERİ DERS PLANLARINDAKİ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRME DURUMLARI: HÜCRE ÖRNEĞİ. Journal of Uludag University Faculty of Education, 35(1), 91-106. https://doi.org/10.19171/uefad.815461