Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

4. Sınıf “Basit Elektrik Devreleri” Ünitesi İçin Bir Öğretim Materyali Tasarımı ve Tasarıma Yönelik Öğretmen ve Öğrencilerin Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 100 - 109, 30.12.2019

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, 4. sınıf “Basit Elektrik Devreleri” ünitesine yönelik bilgisayar destekli interaktif bir öğretim materyali geliştirmek ve sunuş yoluyla öğretim (SYÖ) yöntemine entegre edildiğinde öğrenmeye etkisini incelemektir. Araştırmada eylem araştırması modeli kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak 16 katılımcı ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Materyalin kullanışlı olduğu ve akıllı tahtalar ile uyumlu çalıştığı, anlamayı kolaylaştırdığı, multimedya içeriklerle öğrencileri derse motive ettiği, anlamlı öğrenmeyi ve kavramayı desteklediği ve sunuş yoluyla öğretim (SYÖ) yöntemini daha etkili hale getirdiği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Asan, A. (2007). Concept mapping in science class: A case study of fifth grade students. Educational Technology & Society, 10(1), 186-195.
  • Ausubel, D. P. (2000). The acquisition and retention of knowledge: A cognitive view. Springer Science & Business Media, Google Books, ‎13 ‎Ağustos ‎2014’te erişilmiştir.
  • Baran, B. (2010). Experiences from the process of designing lessons with interactive whiteboard: ASSURE as a road map. Contemporary Educational Technology, 1(4), 367-380.
  • Betrancourt, M. (2005). The animation and interactivity principles in multimedia learning. R.E. Mayer (Ed.) The Cambridge Handbook of Multimedia Learning, Pp. 287-296.
  • Beyhan, A. (2013). Eğitim örgütlerinde eylem araştırması. Journal of Computer and Education Research (ISSN: 2148-2896), 1(2), 65-89.
  • Boehm, B. W. (1988). A spiral model of software development and enhancement. Computer, 21(5), 61-72.
  • Clark, J. M. & Paivio, A. (1991). Dual coding theory and education. Educational Psychology Review, 3(3), 149-210.
  • Çetinkaya, M. & Taş, E. (2011). Investigation of effectiveness of web supported concept maps and semantic features analyses on classification of living things. Dicle University Ziya Gökalp Faculty of Education Journal, 16, 185-195.
  • Demirel, Ö. (2004). Öğretimde planlama ve değerlendirme: Öğretme sanatı. PegemA Yayıncılık.
  • Dikici, A., Türker, H.H., & Özdemir, G. (2010). The impact of 5e learning cycle to meaningful learning. Journal of Education Faculty of Cukurova University, 39, 100-128.
  • Forehand, M. (2010). Bloom’s taxonomy. Emerging perspectives on learning, teaching, and technology, 41-47.
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. & Hyun, H.H. (2012). How to Design and Evaluate Research and Education (8th Edition). Pp. 107-280. New York: Mcgraw-Hill Companies Inc.
  • Hannafin, M. J. & Hooper, S. (1989). An integrated framework for CBI screen design and layout. Computers in Human Behavior, 5(3), 155-165.
  • Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2004). Instructional Technology and Media for Learning. New Jersey: Merril Prentice Hall.
  • Huang, H. S., Chiou, C. C., Chiang, H. K., Lai S. H., Huang, C. Y. & Chou, Y. Y. (2012). Effects of multidimensional concept maps on fourth graders’ learning in web-based computer course. Computers & Education, 58(3), 863-873.
  • Jonassen, D. H. (2006). Modeling with Technology: Mindtools for Conceptual Change. Upper Saddle River, NJ: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Kaya, O. N. (2009). Çoklu zekâ kuramına dayalı öğretim tasarımı modellerinin analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 755-766.
  • Kolb, D. A. (1981). Learning styles and disciplinary differences. The Modern American College, 1, 232-255.
  • Koretsky, M. D., Falconer, J. L., Brooks, B. J., Gilbuena, D. M., Silverstein, D. L., Smith, C. & Miletic, M. (2014). The AiChE concept warehouse: a web-based tool to promote concept-based instruction. Advances in Engineering Education, 4(1), 1-27.
  • Köksal, M. S. (2006). Kavram öğretimi ve çoklu zekâ teorisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 473-480.
  • Malatyalı, E. & Yılmaz, K. (2010). Yapılandırmacı öğrenme sürecinde kavramlar ve önemi: kavramların pedagojik açıdan incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(14), 320-330.
  • Mayer, R. E. (Ed.). (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press, Pp. 201-212.
  • Mayer, R. E. (Ed.). (2009). Multimedia Learning (2nd Edition). Cambridge: Cambridge University Press, Pp. 60-67.
  • Mayer, R. E. & Sims, V. K. (1994). For whom is a picture worth a thousand words? Extensions of a dual-coding theory of multimedia learning. Journal of Educational Psychology, 86(3), 389. McKernan, J. (1991). Curriculum Action Research: A Handbook of Methods and Resources for the Reflective Practitioner (2nd Edition). London: Kogan Page Limited. 10 Nisan 2014’te erişilmiştir. https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=_oTDcLyj9pUC&oi=fnd&pg=PR6&ots=MPrpDQdBA3&sig=O1bVm0XFe6_0pj1XmADwU4O15Xs&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
  • Novak, J. D. (2010). Learning, Creating, and Using Knowledge: Concept Maps as Facilitative Tools in Schools and Corporations. Routledge. Pp.65.
  • Novak, J. D. & Cañas, A. J. (2006). The origins of the concept mapping tool and the continuing evolution of the tool. Information Visualization, 5(3), 175-184.
  • Özmen, H. (2004). Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı (constructivist) öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 100-111.
  • Pettersson, R. (2002). Information Design: An Introduction (Vol. 3). John Benjamins Publishing.
  • Pöhnl, S. & Bogner, F. X. (2012). Learning with computer-based multimedia: gender effects on efficiency. Journal of Educational Computing Research, 47(4), 387-407.
  • Smith, P. L. & Ragan, T. J. (1999). Instructional Design (p. 33). New York, NY: Wiley.
  • Sweller, J. (1994). Cognitive load theory, learning difficulty, and instructional design. Learning and Instruction, 4(4), 295-312.
  • Yen, J. C., Lee, C. Y., & Chen, I. (2012). The effects of image‐based concept mapping on the learning outcomes and cognitive processes of mobile learners. British Journal of Educational Technology, 43(2), 307-320.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, Y. (2019). Okul dışı etkinlik temelli değerler eğitimi programının etkin vatandaşlık değerlerine etkisi. (Doktora Tezi) YÖK Tez Merkezi veri tabanından erişildi. (Tez No: 608803).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Yılmaz

Emrah Köseoğlu

Yusuf Yıldırım 0000-0003-0035-8443

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E., Köseoğlu, E., & Yıldırım, Y. (2019). 4. Sınıf “Basit Elektrik Devreleri” Ünitesi İçin Bir Öğretim Materyali Tasarımı ve Tasarıma Yönelik Öğretmen ve Öğrencilerin Görüşleri. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 100-109.