Girişimcilik
literatüründe, motivasyon bileşenleri ile olumlu ve olumsuz kişilik
değişkenlerinin girişimcilik niyetine etkisi ilgi çekici bir alanı
oluşturmaktadır. Bu çalışma, Planlanmış Davranış Teorisi kapsamında kişisel
tutum, özel norm ve algılanan davranışsal kontrolün, girişimcilik niyeti
üzerindeki etkisini tespit etmeye odaklanmıştır. Çalışmanın ikinci temel amacı
ise makyavelist kişiliğin, girişimcilik niyetini açıklayıp açıklamadığını
ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın verileri iki şu ölçek vasıtası ile
toplanmıştır: Dahling ve arkadaşları (2009) tarafından geliştirilen
“Makyavelist Kişilik Ölçeği” ve Linan ve Chen (2009) tarafından geliştirilen
“Girişimcilik Niyeti Ölçeği”. Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi
ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü son sınıf öğrencileri üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Toplamda 200 geçerli anket üzerinden analizler
yapılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler, güvenilirlik
analizi, açımlayıcı faktör analizi, pearson korelasyon analizi ve çoklu
regresyon analizleri kullanılmıştır. Bu araştırma neticesinde girişimcilik
niyeti ile kişisel tutum, öznel norm ve algılanan davranışsal kontrol arasında
pozitif yönlü anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Girişimcilik niyetini en
yüksek düzeyde kişisel tutum değişkeni açıklamıştır. Çalışmada ayrıca
makyavelist kişilik boyutlarının hiçbirinin girişimcilik niyetini anlamlı bir
şekilde açıklamadığı da tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 17. UİK Özel Sayısı |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com