Bu çalışma, sürekli eğitim merkezlerinde yaşam boyu
öğrenme hizmetlerinin yönetsel etkililiğini yönetici değerlendirmeleri
kapsamında belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma ile ulaşılan sonuçların,
hem yaşam boyu öğrenmeye hem de eğitim yönetimine teori ve uygulamada katkı
sağlaması umulmaktadır. Çalışma, nitel araştırma teknikleri kullanılarak
olgubilim desenine göre yürütülmüştür. Çalışmada SEMYE-VTA (Yıldırım, 2017)
adlı veri toplama aracının yöneticiler için olan kısmı kullanılmıştır. Veriler,
2016 Bahar döneminde sekiz üniversitede amaç, örgütsel yapı ve süreç boyutları göz
önüne alınarak toplanmıştır. İlgili kurumların sürekli eğitim merkezleri
bünyesinden 25 yönetici ile uygun durum çalışma gurubu oluşturulmuştur. Veriler,
basılı form doldurma, ses kaydı alma ve internet üzerinden form doldurma gibi
üç şekilde elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz
yöntemleri kullanılmıştır. Yönetici değerlendirmelerine dayalı olarak elde
edilen bulgulara göre sürekli eğitim merkezleriyle ilgili yasal düzenlemelerin,
bütçe kullanımının ve fiziki olanaklarının gözden geçirilmesinin gerekliliği
ortaya çıkmıştır. İlgili düzenlemelerin yapılması ile amaç boyutunda hem
kursiyer hem de öğretim elemanlarının beklentilerinin karşılanabileceği
belirtilmiştir. Örgütsel yapı boyutu ile ilgili olarak daha özerk bir yapıya
sahip olmanın avantajları sıralanmıştır. Süreç boyutunda fiziki yapıdaki
eksiklikler sıralanmış ve yaşam boyu öğrenmede uygun fiziki şartlara sahip olmanın
önemi işaret edilmiştir.
Yaşam boyu öğrenme yönetsel etkililik sürekli eğitim merkezleri yetişkin eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.