Bu çalışmanın amacı, ortaokul ve lise öğrencilerinin, açık uçlu sorulardan oluşan yazılı yoklamalara ilişkin özyeterlik algılarını belirleyerek bazı değişkenlerin bu algılar üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Örneklem grubu olarak 305 kişiden oluşan ortaokul ve lise öğrencilerine, 25 maddelik 5’li likert tipinde özyeterlik ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler, cinsiyet, öğrenim kademesi, anne-baba eğitim durumları açısından t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğrencilerin yazılı yoklamalara ilişkin özyeterlik algılarında cinsiyetin ve baba eğitim durumunun etkili olduğunu; öğrenim kademesi, anne eğitim düzeyinin etkili olmadığını göstermektedir.
The aim of this study is to examine the self-efficacy percetion of students at secondary and high school towards the written examination by different variables.In this research, general survey model has been used. To determine the self efficacy of 305 students ,a 5 point likert scale which has 25 items has been used. T-test, one way of variance (ANOVA) analysis have been used to find out If there is a significant difference between the descriptive variables such as gender, the grades of students and graduation levelof parents.The research shows that there is a meaningful difference .The results showed that gender and father's education level was influential on self-efficacy perceptions of students in written examinations; grades of students, mother's education level was not effective on self-efficacy perception of students in written examinations.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 4 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr