USBAD ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER AKADEMİ DERGİSİ
2025 YILI“TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ" KONULU ÖZEL SAYI
Ana Tema: Türkiye Yüzyılı Maarif ModeliAlt Temalar: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde yer alan:• Öğretim Programlarının Temel Yaklaşımı• Öğrenci Profili: Yetkin ve Erdemli İnsan• Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi• Beceriler Çerçevesi (Kavramsal Beceriler, Alan Becerileri, Eğilimler, Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri, Okuryazarlık Becerileri)• Bütüncül Eğitim Yaklaşımı (Öğrenme Çıktıları Çerçevesi, Öğrenme Yaşantıları, Farklılaştırılmış Öğretim, Programlar Arası Bileşenler, Ölçme ve Değerlendirme, Öğretmen Yansıtmaları, Bilim/Teknoloji/Çevre, Okul Temelli Planlama, Program Dışı Etkinlikler)• Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Kapsamında Hazırlanan Eğitim Araçları (Ders Kitapları, Kılavuz Kitaplar, Etkinlik Kitapları ve Dijital İçerikler)Önemli tarihler: Makalelerin ilk başvuru tarihi: 01.05.2025 Makalelerin son başvuru tarihi: 31.06.2025Dergi yayın tarihi: 20.08.2025Dikkat Edilecek Hususlar:Özel sayıya makale gönderen yazarların süreç akışına ilişkin aşağıdaki hususları dikkate almaları beklenmektedir.1. Özel sayıya yönelik başvurulan makalelerin DergiPark üzerinden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Makaleler sisteme yüklenirken "editöre not" bölümünde özel sayı için gönderildiğinin belirtilmesi gerekmektedir.2. Bu çağrı yazısı, gönderilen tüm makalelerin yayımlanacağı anlamını taşımaz. Başvurulan makaleler ön incelemeye tabi tutulur. Ön incelemeyi geçen makaleler için hakem süreci başlatılır. Gönderilen makalelerin yayımlanabilmesi için en az iki olumlu hakem raporu gerekmektedir. Ön inceleme ve değerlendirme süreçleri ile ilgili detaylı bilgi ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER AKADEMİ DERGİSİ yayın ilkelerinde açıklanmıştır.3. Makale göndermeden önce DergiPark sayfasında yer alan "ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER AKADEMİ DERGİSİ Yayın İlkeleri" ve “Makale Şablonu” dikkatle incelenmelidir. Yüklenen belge ve bilgilerde herhangi bir eksik olması, makalenin yayın ilkelerine ve yayın politikasına uygun olmaması (kısmen ya da tamamen) durumunda makaleler ön inceleme aşamasında reddedilir.4. Özel sayıda bir yazarın birden fazla makalesine yer verilmeyecektir. Bir yazarın birden fazla makalesinin kabul edilmesi durumunda özel sayıda yayımlanacak makale Dergi Yönetimi, Yayın Kurulu ve Editörler kararıyla belirlenir. Bu durumda, özel sayıda yayımlanmayan makale yazarın isteği doğrultusunda iade edilir veya derginin herhangi bir sayısında yayımlanır.5. Özel sayı 2025 yılı içinde yayımlanır. Özel sayının yayımlandığı tarihte hakem değerlendirme süreci tamamlanmamış makaleler yazarın isteği doğrultusunda iade edilir veya değerlendirme süreci devam ettirilerek kabul alması durumunda derginin herhangi bir sayısında yayımlanır.6. 2025 YILI“TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ" KONULU ÖZEL SAYI'da kaç makalenin yayımlanacağına Dergi Yönetimi, Yayın Kurulu ve Editörler karar verecektir. Özel sayıda yayımlanmayan makaleler yazarların isteği doğrultusunda iade edilir veya derginin herhangi bir sayısında yayımlanır.
USBAD INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES ACADEMY JOURNAL
2025 SPECIAL ISSUE ON “Türkiye CENTURY EDUCATION MODEL”
Main Theme: Turkey Century Education Model
Sub-Themes: Included in Turkey Century Education Model:
• Basic Approach of Curriculums
• Student Profile: Competent and Virtuous Person
• Virtue-Value-Action Framework
• Skills Framework (Conceptual Skills, Field Skills, Tendencies, Social-Emotional Learning Skills, Literacy Skills)
• Holistic Education Approach (Learning Outcomes Framework, Learning Experiences, Differentiated Instruction, Inter-Program Components, Measurement and Evaluation, Teacher Reflections, Science/Technology/Environment, School-Based Planning, Extracurricular Activities)
• Educational Tools Prepared Within the Scope of Turkey Century Education Model (Textbooks, Guidebooks, Activity Books and Digital Contents)
Important dates:
First application date for articles: 01.05.2025
Last application date for articles: 31.06.2025
Journal publication date: 20.08.2025
Points to Consider:
Authors who submit articles to the special issue are expected to take the following points into consideration regarding the process flow.
1. Articles applied for the special issue must be uploaded to the system via DergiPark. When the articles are uploaded to the system, it must be stated in the "note to the editor" section that they are sent for the special issue.
2. This call letter does not mean that all submitted articles will be published. Articles applied are subject to preliminary review. The referee process is initiated for articles that pass the preliminary review. At least two positive referee reports are required for the submitted articles to be published. Detailed information about the preliminary review and evaluation processes is explained in the publication principles of the INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES ACADEMY JOURNAL.
3. Before submitting an article, the "INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES ACADEMY JOURNAL Publication Principles" and "Article Template" on the DergiPark page should be carefully reviewed. If there is any deficiency in the uploaded documents and information, or if the article does not comply with the publication principles and publication policy (partially or completely), the articles will be rejected at the preliminary review stage.
4. More than one article by an author will not be included in the special issue. In the event that more than one article by an author is accepted, the article to be published in the special issue will be determined by the decision of the Journal Management, Editorial Board and Editors. In this case, the article not published in the special issue will be returned upon the author's request or published in any issue of the journal.
5. The special issue will be published in 2025. Articles that have not been completed in the referee evaluation process at the time the special issue is published will be returned upon the author's request or will be published in any issue of the journal if the evaluation process is continued and accepted.
6. The Journal Management, Editorial Board and Editors will decide how many articles will be published in the SPECIAL ISSUE ON THE “TURKISH CENTURY EDUCATION MODEL” in 2025. Articles that are not published in the special issue will be returned upon the request of the authors or published in any issue of the journal.