The initial studies in the field of artificial intelligence (AI) were based on the idea of creating machines
that could mimic human intelligence. However, in today's context, the focus of research has shifted
towards the impact of AI systems that can imitate human intelligence on individuals, organizations,
brands, and even governments, and the transformation caused by this impact. AI is now recognized as
an interdisciplinary field and has the potential to shape and influence business and communication
processes in almost every sector. This study specifically focuses on the use of AI applications in public
relations (PR). It aims to identify the tasks and purposes for which AI applications are utilized in
organizations and agencies, based on the analysis of documents obtained from AI-supported
applications. The study strives to contribute to the ideal use of AI in PR by establishing a framework for
collaboration between humans and machines, or practitioners and AI, and the emergence of metaintelligence resulting from this collaboration. The findings of the study reveal that AI applications are
widely used in various PR processes, including social media monitoring and listening, trend tracking,
and stakeholder analysis. However, it is concluded that this usage alone is not sufficient and meaningful
insights can be obtained when supported by human interpretation.
Artificial Intelligence Digitalization Public Relations Human-Machine Interaction
Yapay zekâ alanında yapılan ilk çalışmalar insan zekâsını taklit edebilecek makineler yaratma fikri
üzerine temellendirilmiştir. Günümüzde çalışmaların yönü insan zekâsını taklit edebilen makinelerin
kişi, kurum, marka veya devletler üzerinde yaratmış olduğu değişim ve bu değişimin yol açtığı dönüşüm
üzerine çevrilmektedir. Zira artık yapay zekâ disiplinler arası bir çalışma alanı olarak kabul görmekte
ve hemen hemen her sektörde iş ve iletişim süreçlerini şekillendirerek etkisini göstermektedir. Bu
çalışmada yapay zekâ uygulamalarının halkla ilişkilerde kullanımı üzerinde durulmuş; kurum ve
ajanslarda yapay zekâ uygulamalarından hangi görevlerde ve hangi amaçlar için yararlanıldığı, yapay
zekâ destekli uygulamalardan alınan dokümanlar üzerinden ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışma,
yapay zekânın halkla ilişkilerde ideal kullanımına katkıda bulunma çabasıyla insan ile makine veya
uygulayıcı ile yapay zekâ arasında kurulacak olan iş birliğine ve bu iş birliğinden doğan meta zekâya
yönelik bir çerçeve çizmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada yapay zekâ uygulamalarının başta sosyal
medya izleme ve dinleme, trend takibi, paydaş analizi olmak üzere pek çok halkla ilişkiler sürecinde
kullanıldığı görülmekle birlikte bu kullanımın, tek başına yeterli olmadığı ve ancak bir uygulayıcı
tarafından desteklendiğinde (yorumlandığında) anlamlı hale gelebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Yapay Zekâ Dijitalleşme Halkla İlişkiler İnsan ve Makine Etkileşimi Meta Zekâ
Teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Yeni İletişim Teknolojileri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.