In this study, clustering
analysis was carried out for production and marketing problems of cattle
breeding enterprises in Aksaray province. The results of the analysis show
that enterprises can be examined under two clusters. Accordingly, the enterprises
in the first cluster are larger than the enterprises in the second cluster. Cattle
enterprises in the first cluster participate at a higher level in the judgment
that the feed prices are higher than those in the second cluster. Moreover,
enterprises in the first cluster are more likely agree that loan interest
rates, vehicle and transportation costs are higher than in the second cluster.
On the other hand, participants thought that there are not enough knowledgeable
staff about breeding and government support is insufficient in milk and cattle
breeding
Bu çalışmada Aksaray ilinde sığırcılık yapan işletmelerin üretim ve
pazarlama sorunlarına yönelik olarak kümeleme analizi yapılmıştır. Analiz
sonuçları işletmelerin iki küme altında incelenebileceğini göstermiştir. Buna
göre birinci kümede yer alan işletmeler ikinci kümedeki işletmelere oranla daha
büyük işletmelerdir. Birinci kümede yer alan sığır işletmeleri ikinci kümede
yer alanlara kıyasen yem fiyatlarının yüksek olduğu yargısına daha yüksek
düzeyde katılım göstermektedirler. Ayrıca birinci kümede yer alan işletmeler
ikinci kümedekilere göre kredi faiz oranlarının yüksek olduğu, aracı ve taşıma
maliyetlerinin yüksek olduğu yargılarına daha fazla katılmaktadırlar. Öte
yandan katılımcılar besicilik konusunda bilgili elemanın eksik olduğu,
besicilik ve süt sığırcılığında devlet desteklerinin yetersiz olduğunu düşünmektedirler.
Bu doğrultuda sığır işletmelerinin üretim ölçeğindeki büyüklüğün artmasıyla
birlikte sorunlarını çözme noktasında daha başarılı performans gösterdiklerini
ifade edebiliriz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hayvansal Üretim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 17 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |