BibTex RIS Kaynak Göster

Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki "Es" Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 27.12.2013

Öz

Bu çalışmada 2010-2011 eğitim-öğretim yılı Trakya Üniversitesi Eğitim FakültesiYabancı Diller Bölümü Almanca öğretmenliği Ana Bilim Dalı 4. sınıf ve yükseklisans öğrencilerine “es” kelimesinin yer aldığı 15 adet Almanca cümle verilmiş,bu cümleleri Türkçeye çevirmeleri ve her bir cümlede yer alan “es” kelimesinin görevininne olduğunu belirtmeleri istenmiş, elde edilen veriler ile Almanca öğretmen adaylarındabir yıllık Almanca zorunlu hazırlık ve 4 yıllık lisans eğitimi sonunda “es” sözcüğününsemantik özelliklerine ilişkin istenilen düzeyde bir farkındalığın sağlanıp sağlanmadığıortaya konmaya çalışılmıştır.

Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki "Es" Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 27.12.2013

Öz

Bu çalışmada 2010-2011 eğitim-öğretim yılı Trakya Üniversitesi Eğitim FakültesiYabancı Diller Bölümü Almanca öğretmenliği Ana Bilim Dalı 4. sınıf ve yükseklisans öğrencilerine “es” kelimesinin yer aldığı 15 adet Almanca cümle verilmiş,bu cümleleri Türkçeye çevirmeleri ve her bir cümlede yer alan “es” kelimesinin görevininne olduğunu belirtmeleri istenmiş, elde edilen veriler ile Almanca öğretmen adaylarındabir yıllık Almanca zorunlu hazırlık ve 4 yıllık lisans eğitimi sonunda “es” sözcüğününsemantik özelliklerine ilişkin istenilen düzeyde bir farkındalığın sağlanıp sağlanmadığıortaya konmaya çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevinç Sakarya Maden Bu kişi benim

Selma Akol

Recep Baltaş Bu kişi benim

Fatma Çağırgan Bu kişi benim

Aylin Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Maden, S. S., Akol, S., Baltaş, R., Çağırgan, F., vd. (2013). Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki "Es" Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2).
AMA Maden SS, Akol S, Baltaş R, Çağırgan F, Öztürk A. Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki "Es" Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri. YSBD. Aralık 2013;1(2).
Chicago Maden, Sevinç Sakarya, Selma Akol, Recep Baltaş, Fatma Çağırgan, ve Aylin Öztürk. “Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki ‘Es’ Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2013).
EndNote Maden SS, Akol S, Baltaş R, Çağırgan F, Öztürk A (01 Aralık 2013) Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki "Es" Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1 2
IEEE S. S. Maden, S. Akol, R. Baltaş, F. Çağırgan, ve A. Öztürk, “Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki ‘Es’ Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri”, YSBD, c. 1, sy. 2, 2013.
ISNAD Maden, Sevinç Sakarya vd. “Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki ‘Es’ Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi 1/2 (Aralık 2013).
JAMA Maden SS, Akol S, Baltaş R, Çağırgan F, Öztürk A. Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki "Es" Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri. YSBD. 2013;1.
MLA Maden, Sevinç Sakarya vd. “Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki ‘Es’ Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri”. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013.
Vancouver Maden SS, Akol S, Baltaş R, Çağırgan F, Öztürk A. Trakya Üniversitesindeki Almanca Öğretmeni Adaylarının Almancadaki "Es" Kelimesinin Anlam Özelliklerini Fark Edebilme Seviyeleri. YSBD. 2013;1(2).

        FYQs8407VPc.png    sYx6641Tk.png     A3447xU.jpg                               

Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Açık Erişimli bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Okurlar, ticari amaç haricinde, yayıncı ya da yazardan izin almadan dergi makalelerinin tam metnini okuyabilir, indirebilir, kopyalayabilir, arayabilir ve link sağlayabilir. Derginin tüm içeriği okura ya da okurun dahil olduğu kuruma ücretsiz olarak sunulur. Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC. BY-NC 4.0) ile yayınlanmaktadır. Dergi, Libre Açık Erişim sağlama politikasını benimsemiştir. Ayrıca Budapeşte Açık Erişim Deklarasyonunu (BOAI) imzalamıştır (Tıklayınız). Yalova Sosyal Bilimler Dergisi Committee on Publication Ethics (COPE) ve World Association of Medical Editors (WAME) yayın etiği ilkelerini benimsemiştir.