Bu araştırmanın amacı Sakarya Üniversitesinde görev yapan öğretim elemanlarının örgüt kültürü algısını belirlemektir. Araştırma, Sakarya Üniversitesinin altı fakültesinde görev yapan, 93’ü kadın, 160’ı erkek toplam 253 öğretim elemanını kapsamaktadır. Öğretim elemanlarının ünvanları, 12 Prof. Dr., 37 Doç. Dr., 51 Yrd. Doç. Dr. ve 153 Arş. Gör.’dir. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarının demografik özellikleri ile algıladıkları örgüt kültürü arasındaki anlamlı farka bakılmıştır. Araştırma tarama modelinde oluşturulmuştur. Araştırmada bağımlı değişken olarak İpek (1999) tarafından hazırlanan örgüt kültürünü belirlemeye yönelik geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Ölçme aracından elde edilen verilerin çözümlenmesinde, frekans, tek yönlü varyans analizi ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının cinsiyetlerine, çalıştıkları süreye, görev yaptıkları fakültelere ve öğrenim durumlarına göre örgüt kültürü algı düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğretim elemanlarının örgüt kültürü algılarının yaş gruplarına, ünvanlarına, öğretim elemanlarının çalıştıkları örgütlerde algıladıkları yönetim tarzına, yöneticileriyle yüz yüze görüşme sıklıklarına ve yöneticileriyle açıkça konuşabilme düşüncelerine göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Araştırmanın sonucu olarak yöneticilerin kurumlarında katılımcı bir iklim oluşturmaları önerilmiştir. Ayrıca yöneticiler demokratik kurum algısı yaratırsa öğretim elemanlarının örgüt kültürü algısı olumlu olarak etkilenecektir.
Bu makale International Teacher Education Conference, ITICAM, February 5-7 2014. Dubai-UAE’de bildiri olarak sunulmuştur ve Erkan Yaman’ın danışmanlığını yaptığı yüksek lisans tezi bulgularını kısmen yansıtmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş ve Örgüt Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 4 |