Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin denklemler konusundaki hata ve
kavram yanılgılarını belirlemektir. Bir ildeki 6 farklı ortaokulda öğrenim
gören 193 7. sınıf öğrencisiyle yürütülen bu araştırmanın verileri, literatürden
yararlanılarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Denklem Konusundaki
Hata ve Kavram Yanılgılarını Belirleme Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır.
15’i çoktan seçmeli ve iki aşamalı, 6’sı ise açık uçlu olmak üzere toplam 21
sorudan oluşan ölçekten elde edilen bulgular ışığında, amaçsal örneklem
yöntemiyle tespit edilen 11 öğrenciyle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan
analizler, öğrencilerin birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem konusunda bir
kısmı pedagojik kaynaklı olan işlemsel hatalara ve kavram yanılgılarına sahip
olduklarını göstermektedir.
The purpose of this research
is to determine students’ mistakes and misconceptions on equations. The data of
this research, carried out by 193 7th grade students studying in 6
different secondary schools, were collected by using the the "Defining the Mistakes and Concepts
Misconceptions on Equation Scale" which is developed by the
reserachers. Based on the findings of the scale that consisting of 21
questions, 15 of which were multiple choice and were two phases, and 6 of which
were open ended questions, semi-structured interviews were conducted with 11
students who were determined by objective sampling method. The results showed
that the students had several procedural mistakes and conceptual misconceptions
on the first degree one variable equations, some of which were partly pedagogic
oriented.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |