Bu çalışmada, 2012-2021 yılları arasında fen bilgisi, fizik, kimya, biyoloji ve matematik eğitimi alanlarında yapılmış makalelerin bilimsel haritalama tekniği ile bibliyometrik analizinin yapılması amaçlanmıştır. Belirlenen kriterler doğrultusunda Web of Science Core Collection (WoSCC) veri tabanından 7556 makaleye erişilmiştir. Bu makaleler Visualization of Similarities Viewer (VOSviewer) 1.6.17.0 yazılım programı ile analiz edilmiş olup, elde edilen sonuçlar doğrultusunda fen bilimleri ve matematik eğitimi ile ilgili makale sayısının ve bu makalelere yapılan atıf sayısının artış eğilimini sürdürdüğü tespit edilmiştir. En çok kullanılan anahtar kelimenin fen bilgisi eğitimi olduğu, en fazla çalışılan alanın eğitim ve eğitim araştırmaları olduğu ve makalelerin en çok “Sosyal Bilimler Atıf İndeksinde (SSCI)” indekslendiği tespit edilmiştir. Ortak yazarlık, karşılıklı atıf ve bibliyografik ilişki kategorilerinde hem makale sayısı hem atıf sayısı açısından en çok öne çıkan yazarın “Ingo Eilks” olduğu, birlikte atıf kategorisinde en fazla “National Research Council” olduğu belirlenmiştir. Karşılıklı atıf ve bibliyografik ilişki kategorilerinde hem makale sayısı hem de atıf sayısı bakımından en çok öne çıkan derginin “International Journal of Science Education” olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları ortak yazarlık, karşılıklı atıf ve bibliyografik ilişki kategorilerinde hem makale sayısı hem atıf sayısı kapsamında “Michigan Devlet Üniversitesi” nin fen bilgisi alanında ilk sırada yer aldığını göstermektedir. Ülkeler arasında ortak yazarlık, karşılıklı atıf ve bibliyografik ilişki kategorilerinde hem makale sayısı hem atıf sayısı kapsamında en ön plana çıkan ülkenin “Amerika Birleşik Devletleri” olduğu tespit edilmiştir.
Fen bilgisi eğitimi fizik eğitimi kimya eğitimi biyoloji eğitimi matematik eğitimi bilimsel haritalama bibliyometrik analiz
The aim of this study is to examine bibliometric analysis of the articles published in the fields of science, physics, chemistry, biology and mathematics education between 2012-2021 using scientific mapping technique. In line with the determined criteria, 7556 articles were accessed from the Web of Science Core Collection database (WoS). These articles were analyzed with the Visualization of Similarities Viewer (VOSviewer) 1.6.17.0 software program, and it was determined that the number of articles on science and mathematics education and the number of citations made to these articles continued to increase in line with the results obtained. It has been determined that the most used keyword is science education, the most studied field is education and training research, and the articles are mostly indexed in the “Social Sciences Citation Index (SSCI)”. it was determined that “Ingo Eilks” was the most prominent author in terms of both the number of articles and the number of citations in co-authorship, cross-citation and bibliographic relationship categories, and “National Research Council” was the most prominent in the co-citation category. It has been determined that “International Journal of Science Education” was the most prominent journal in terms of both the number of articles and the number of citations in the mutual citation and bibliographic relationship categories. The results of the research show that “Michigan State University” ranks first in the field of science in terms of both the number of articles and the number of citations in the categories of co-authorship, cross-citation and bibliographic relationship. It has been determined that the most prominent country in terms of co-authorship, mutual citation and bibliographic relationship between countries in terms of both the number of articles and the number of citations is the “United States”.
Science education physics education chemistry education biology education mathematics education scientific mapping bibliometric analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3 |