BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Kullandıkları Öğretim Yöntem, Teknik ve Değerlendirme Araçlarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2018, Sayı: 33, 70 - 78, 01.04.2018
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.1884

Öz

Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde kullandıkları öğretim yöntem, teknik ve değerlendirme araç ve tekniklerine ilişkin görüşleri ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Bu çalışma Balıkesir’in Bandırma ilçesinde 6 farklı okulda 70 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışmasına göre düzenlenmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Formdan elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri derslerinde düz anlatım yönteminin yanında, yapılandırmacı öğrenme teorisinin önerdiği öğrenciyi merkeze alan yöntem ve teknikleri de kullandığı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte derslerde geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarının, alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve tekniklerinden daha fazla kullanıldığı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K., Ü. (2014).Aktif öğrenme. İzmir: Biliş Yayınevi.
  • Anıl, D., & Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 44-61.
  • Aydede, M., & N., Matyar, F. (2009). Aktif öğrenme yaklaşımının fen bilgisi dersindeki akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 137-152.
  • Aydemir, H. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim yöntem, teknik ve stratejileri kullanma yeterlikleri. Hikmet Yurdu Dergisi, 5 (9), 81-100.
  • Aykaç, (2011). Hayat bilgisi dersi öğretim programında kullanılan yöntem ve tekniklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Sinop ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 113-126.
  • Akçay, O., N., Akçay, A., & Kurt, M. (2016). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik görüş ve yeterliklerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (1), 333-342.
  • Akşid, F., & Şahin, C. (2011). Coğrafya öğretiminde aktif öğrenmenin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 1-26.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri spss uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Baykul, Y., & Turgut, M., F. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F., (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakır, N., Şenler, B., Taşkın, B. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Yazarın Kendisi.
  • Çepni, S. (Ed.). (2016). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demir, S., & Özden, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin öğretimsel stratejilere yöntemlere ve tekniklere ilişkin görüşleri: Hayat bilgisi dersine yönelik tanılayıcı bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 14, 2013, 59-75.
  • Demirkan, Ö., & Saraçoğlu G. (2016). Anadolu lisesi öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 2(1), 1-11.
  • Dokumacı-Sütçü, N., & Bulut, İ. (2016). Ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 289-308.
  • Efe, R., & Aslan-Efe, H. (2018). Science student teachers’ approaches to studying. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 2 (3), 53-63.
  • Ektem, S., I., Keçeci, E., S., & Pilten, G. (2016). Sınıf öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 661-680.
  • Erden, M. (1993). Sosyal bilgiler öğretimi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (H. U. Journal of Education) 33, 135-145.
  • Gözütok, D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde yöntem ve teknik tartışmaları. International Journal of Language Academy, 2 (4), 23-35.
  • Hançer, A., H., Şensoy, Ö., & Yıldırım, H., İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 80-88.
  • Hemlick, J. E., & Norland, E. V. (1994). I do believe... in Santa? (Cover Story). Adult Learning, 3(5), 22-24.
  • Karamustafaoğlu,S., Çağlak, A., & Meşeci, B. (2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının yapılandırmacı öğrenme kavramı bağlamında eleştirisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 189-210.
  • Kardaş, M. N. & Öztürk, Y. (2015). Aktif öğrenme tekniklerinin Türkçe öğretiminde başarı tutum ve uygulamalara yönelik öğrenci görüşleriyle ilişkisi: Bir meta- analiz çalışması. International Journal of Languages’ http://www.ijlet.com/Makaleler/1018201597_Mehmet%20Nuri%20KARDA%C5%9E%20%20%20 %20&%20%20Ye%C5%9Fim%20%C3%96ZT%C3%9CRK.pdf 1682-1692. Erişim adresi
  • Kardaş, M., N., & Uca, N. (2016).Aktif öğrenme yönteminin kullanıldığı çalışmaların öğrenci başarısı, tutumu ve görüşleri açısından incelenmesi: Bir meta-analiz çalışması. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, (7), 118-130.
  • Kilmen, S., & Kösterelioğlu, İ. (2017). Öğretmenlerin tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşlerinin chaıd analizi ile incelenmesi. İlköğretim Online, 16(1), 256-273, 2017.
  • MEB (2013). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Lubbers, C. A. & Gorcyca, D. A. (1997). Using active learning in public relationsınstructions: demographic predictors of faculty use. Public Relations Review, 23(1), 67-80.
  • Özden, S., & Demir, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin öğretimsel stratejilere yöntemlere ve tekniklere ilişkin görüşleri: Hayat bilgisi dersine yönelik tanılayıcı bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 59-75
  • Özenç, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 157-178.
  • Özenç, M., & Çakır, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin belirlenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 914-933.
  • Sakallı, M., Hürsen, Ç. & Özçınar, Z. (2007). The frequent use of teaching strategies/methods among teachers according to the teacher candidates observation. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2(1), 1–8.
  • Savage, T. V. & Armstrong, D. (1996). Effective teaching in elementary social studies. New Jersey: PrenticeHall.
  • Slavin, R. E. (1991). Educational psychology. TheorgintoPractice, PrenticeHallInt. Inc.
  • Slavin, R.E. (2013). Eğitim psikolojisi: Kuram ve uygulama. (Çev: Galip YÜKSEL). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Saygılı, G. (Ed.). (2015). İlkokulda kullanılan strateji, yöntem ve teknikler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Şahin, G., M., Öztürk, B., & N., Teker, T., G. (2015). Öğretmen adaylarının başarılarının değerlendirilmesinde tercih ettikleri ölçme araçlarının belirlenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6 (1), 95-106.
  • Şahin, D., & Güven S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerindeki yöntem ve teknik kullanımına ilişkin görüşleri. Online Fen Eğitimi Dergisi, 1(1): 42-59.
  • Şimşek, H., Hırça, N., & Coşkun, M. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerini tercih ve uygulama düzeyleri: Şanlıurfa ili örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 249-268.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Taşkaya, S., M., & Sürmeli, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullandıkları öğretim yöntemlerin değerlendirilmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(1):169-181.
  • Türkben, T. (2015). Aktif öğrenme yöntemiyle oluşturulmuş sınıf ortamınının öğrenciler üzerisindeki etkisi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic,10 (7), 899-916.
  • Yazıcı, F., & Sözbilir, M. (2014). İlköğretim 6-8. sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin kullanım sıklıkları ve yeterlik düzeyleri: Erzurum örneklemi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8 (2), 164-196.
  • Citation Information
  • Apaydın, Z. & Kandemir, M. A. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Kullandıkları Öğretim
  • Yöntem, Teknik ve Değerlendirme Araçlarına İlişkin Görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 70-78.

Primary Teacher Opinions about Teaching Methods and Techniques and Evaluation Tools and Techniques Used in Science Course

Yıl 2018, Sayı: 33, 70 - 78, 01.04.2018
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.1884

Öz

The purpose of this study is to determine primary teacher opinions about teaching methods and techniques and evaluation tools and techniques used in science course. This study was conducted located in Bandırma county of Balıkesir province with the participation of total 70 primary school teachers in 6 different schools in during 2017-2018 academic year. This study is designed as a qualitative research and planned according to case study design. The data were acquired by means of semi-structured interview form developed by the researchers. The data analyses were subject the content analysis. The result, of the study, showed that primary school teachers preferred expository instruction methods and techniques most but that they did not find it sufficient alone and supported it with another constructivist approach methods and techniques in science course. This however, it was found that the classical measurement tools were preferred more than alternative tools.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K., Ü. (2014).Aktif öğrenme. İzmir: Biliş Yayınevi.
  • Anıl, D., & Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 44-61.
  • Aydede, M., & N., Matyar, F. (2009). Aktif öğrenme yaklaşımının fen bilgisi dersindeki akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 137-152.
  • Aydemir, H. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim yöntem, teknik ve stratejileri kullanma yeterlikleri. Hikmet Yurdu Dergisi, 5 (9), 81-100.
  • Aykaç, (2011). Hayat bilgisi dersi öğretim programında kullanılan yöntem ve tekniklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Sinop ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 113-126.
  • Akçay, O., N., Akçay, A., & Kurt, M. (2016). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik görüş ve yeterliklerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (1), 333-342.
  • Akşid, F., & Şahin, C. (2011). Coğrafya öğretiminde aktif öğrenmenin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 1-26.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri spss uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Baykul, Y., & Turgut, M., F. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F., (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakır, N., Şenler, B., Taşkın, B. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(4), 637-655.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Yazarın Kendisi.
  • Çepni, S. (Ed.). (2016). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demir, S., & Özden, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin öğretimsel stratejilere yöntemlere ve tekniklere ilişkin görüşleri: Hayat bilgisi dersine yönelik tanılayıcı bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 14, 2013, 59-75.
  • Demirkan, Ö., & Saraçoğlu G. (2016). Anadolu lisesi öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin görüşleri. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 2(1), 1-11.
  • Dokumacı-Sütçü, N., & Bulut, İ. (2016). Ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve bu teknikleri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 289-308.
  • Efe, R., & Aslan-Efe, H. (2018). Science student teachers’ approaches to studying. International e-Journal of Educational Studies (IEJES), 2 (3), 53-63.
  • Ektem, S., I., Keçeci, E., S., & Pilten, G. (2016). Sınıf öğretmenlerinin süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 661-680.
  • Erden, M. (1993). Sosyal bilgiler öğretimi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (H. U. Journal of Education) 33, 135-145.
  • Gözütok, D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde yöntem ve teknik tartışmaları. International Journal of Language Academy, 2 (4), 23-35.
  • Hançer, A., H., Şensoy, Ö., & Yıldırım, H., İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 80-88.
  • Hemlick, J. E., & Norland, E. V. (1994). I do believe... in Santa? (Cover Story). Adult Learning, 3(5), 22-24.
  • Karamustafaoğlu,S., Çağlak, A., & Meşeci, B. (2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının yapılandırmacı öğrenme kavramı bağlamında eleştirisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 189-210.
  • Kardaş, M. N. & Öztürk, Y. (2015). Aktif öğrenme tekniklerinin Türkçe öğretiminde başarı tutum ve uygulamalara yönelik öğrenci görüşleriyle ilişkisi: Bir meta- analiz çalışması. International Journal of Languages’ http://www.ijlet.com/Makaleler/1018201597_Mehmet%20Nuri%20KARDA%C5%9E%20%20%20 %20&%20%20Ye%C5%9Fim%20%C3%96ZT%C3%9CRK.pdf 1682-1692. Erişim adresi
  • Kardaş, M., N., & Uca, N. (2016).Aktif öğrenme yönteminin kullanıldığı çalışmaların öğrenci başarısı, tutumu ve görüşleri açısından incelenmesi: Bir meta-analiz çalışması. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, (7), 118-130.
  • Kilmen, S., & Kösterelioğlu, İ. (2017). Öğretmenlerin tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşlerinin chaıd analizi ile incelenmesi. İlköğretim Online, 16(1), 256-273, 2017.
  • MEB (2013). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Lubbers, C. A. & Gorcyca, D. A. (1997). Using active learning in public relationsınstructions: demographic predictors of faculty use. Public Relations Review, 23(1), 67-80.
  • Özden, S., & Demir, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin öğretimsel stratejilere yöntemlere ve tekniklere ilişkin görüşleri: Hayat bilgisi dersine yönelik tanılayıcı bir çalışma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 59-75
  • Özenç, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 157-178.
  • Özenç, M., & Çakır, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin belirlenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 914-933.
  • Sakallı, M., Hürsen, Ç. & Özçınar, Z. (2007). The frequent use of teaching strategies/methods among teachers according to the teacher candidates observation. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2(1), 1–8.
  • Savage, T. V. & Armstrong, D. (1996). Effective teaching in elementary social studies. New Jersey: PrenticeHall.
  • Slavin, R. E. (1991). Educational psychology. TheorgintoPractice, PrenticeHallInt. Inc.
  • Slavin, R.E. (2013). Eğitim psikolojisi: Kuram ve uygulama. (Çev: Galip YÜKSEL). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Saygılı, G. (Ed.). (2015). İlkokulda kullanılan strateji, yöntem ve teknikler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Şahin, G., M., Öztürk, B., & N., Teker, T., G. (2015). Öğretmen adaylarının başarılarının değerlendirilmesinde tercih ettikleri ölçme araçlarının belirlenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 6 (1), 95-106.
  • Şahin, D., & Güven S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerindeki yöntem ve teknik kullanımına ilişkin görüşleri. Online Fen Eğitimi Dergisi, 1(1): 42-59.
  • Şimşek, H., Hırça, N., & Coşkun, M. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerini tercih ve uygulama düzeyleri: Şanlıurfa ili örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 249-268.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Taşkaya, S., M., & Sürmeli, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullandıkları öğretim yöntemlerin değerlendirilmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 13(1):169-181.
  • Türkben, T. (2015). Aktif öğrenme yöntemiyle oluşturulmuş sınıf ortamınının öğrenciler üzerisindeki etkisi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic,10 (7), 899-916.
  • Yazıcı, F., & Sözbilir, M. (2014). İlköğretim 6-8. sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin kullanım sıklıkları ve yeterlik düzeyleri: Erzurum örneklemi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8 (2), 164-196.
  • Citation Information
  • Apaydın, Z. & Kandemir, M. A. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Kullandıkları Öğretim
  • Yöntem, Teknik ve Değerlendirme Araçlarına İlişkin Görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 70-78.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

MEHMET ALİ Kandemir

Doç. Dr. Zeki Apaydın

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Kandemir, M. A., & Apaydın, D. D. Z. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Kullandıkları Öğretim Yöntem, Teknik ve Değerlendirme Araçlarına İlişkin Görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(33), 70-78. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.1884