Bu çalışma öğrencilerin yaratıcı dramayla öğretim uygulamalarına
yönelik görüşlerini belirleyerek, bu uygulamaların öğrenci beklentilerini
karşılanma düzeylerini ve öğrencilerin süreç hakkındaki kişisel görüşlerini
ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla Milli Eğitim Müdürlüğü destekli bir
proje kapsamında ortaokul öğrencilerine yaratıcı drama atölyesi uygulanmıştır.
Bu atölyede yaratıcı dramada kullanılan terimlerin öğretimine yönelik
etkinlikler uygulanmıştır. Çalışma grubu toplam 4 grup olarak 93 öğrenciden
oluşmaktadır. Çalışmanın yöntemi tek gruplu ön-test son-test ön deneysel
desendir. Veri toplama aracı olarak uygulama öncesi ve sonrası öğrenci
görüşlerini almak üzere yarı-yapılandırılmış görüşme formu, görüşme tekniği ve
gözlem kullanılmıştır. Öğrenci görüşleri nitel desende karşılaştırmalı içerik analizi
yapılarak kod ve tema olarak çözümlenmiştir. Çalışmada öğrencilerin süreç
başında yaratıcı drama kavramına çok farklı anlamlar yükledikleri ve daha oyun
olarak bildikleri tespit edilmiştir. Öğrenciler yaratıcı dramayı genelde oyun
gibi düşündüklerini belirtmişlerdir. Uygulama sonunda öğrencilerin yaratıcı
dramanın oyun ve eğlenceden çok bir ders aracı olduğunun farkına vardıkları ve
bu etkinliklerin konunun öğrenilmesinde etkili olduğunu belirtmişlerdir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)