Bu araştırma ile yüksek lisans eğitiminin
sınıf öğretmenlerinin mesleki profesyonellik becerilerine olan etkisini ortaya
koymak amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra sınıf öğretmenlerinin mesleki
profesyonelliklerinin belirlenmesi konusunda alan yazına katkı sağlanması
hedeflenmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda bu çalışmada tarama modeli
kullanılmıştır. Veriler Yılmaz ve
Altınkurt (2014) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Mesleki Profesyonellik
Ölçeği” ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Öğretmenlerin Mesleki
Profesyonelliklerini Ölçme Anketi” ile toplanmıştır. Araştırmaya gönüllü olan
104 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi bağımsız t
testi tekniği ve ANOVA tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma
sonucunda, eğitim düzeyi ile mesleki profesyonelliğin alt boyutlarının tümünde
farklılık bulunmuştur. Bunun yanı sıra cinsiyet ile mesleki duyarlılık arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin
lisansüstü eğitime yönlendirilmesi ya da alanlarıyla ilgili eğitimler alması
gerektiği önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 11 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences (MAKÜ-EBED) is a national, peer-reviewed, and scientific journal that aims to contribute to science by sharing developments in educational sciences, field education, and teacher training both in Turkey and worldwide on a scientific platform. Our journal is published online once a year, and all articles are offered as open access.