Bu çalışmanın amacı, önlisans öğrencilerinin mobil öğrenme
tutumlarını belirlemek ve çeşitli değişkenlere göre değişimini incelemektir.
Tarama modelinde de yürütülen araştırmanın çalışma grubunu 429 önlisans
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğrencilerin mobil öğrenmeye
karşı olumlu tutuma sahip oldukları anlaşılmıştır. Araştırma sonucuna göre, mobil
öğrenme tutumu, cinsiyet, yaş, sınıf ve akıllı telefon kullanım süresine göre
farklılık göstermemektedir. Akıllı telefon kullanım amacına göre, sadece müzik
dinlemek amacıyla kullanım tutumu değiştirirken, diğer kullanım amaçlarına göre
farklılık oluşmadığı anlaşılmıştır. Ancak akıllı telefon kullanım
alışkanlıkları (şarj aleti taşıma, uyanınca akıllı telefonunu kontrol etme,
uymadan önce akıllı telefonunu kontrol etme) ve akıllı telefonunu günlük
kontrol etme sayısı mobil öğrenme tutumunu anlamlı şekilde değiştirmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 37 Issue: 3 |