Bu çalışmanın amacı, Metaverse ve eğitim konularında yapılan akademik araştırmaları bir araya getirerek, bu iki önemli kavramın etkileşimlerini detaylı bir şekilde incelemektir. Bu amaç kapsamında eğitim alanında yapılan Metaverse konulu akademik çalışmalar hangi üniversitelerde, çalışma türü ile, yıllarda, yöntemler kullanılarak, hangi örneklemler üzerinde yapılmıştır ve çalışmaların yapılma amaçları, çalışmalarda kullanılan veri toplama araçları, elde edilen sonuçlar nelerdir ve çalışmalarda hangi öneriler sunulmuştur sorularına cevap aranmıştır. Çalışmada Metaverse ve eğitim alanındaki araştırmalardan elde edilen verileri sentezleyerek kapsamlı bir inceleme sunmayı amaçlayan metasentez araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında 2022-2023 yıllarında hazırlanmış 7 yüksek lisans tezi ve 23 makale olmak üzere toplam 30 çalışma incelenmiştir. Araştırmaya dâhil edilen çalışmalar YÖK-Tez ve DergiPark Akademik veri tabanları taranarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler analiz edilmiş, analiz sonucu elde edilen kodlar ve temalar bulgular bölümünde tablolar eşliğinde sunulmuştur. Çalışmalar Metaverse'ün eğitimde büyük potansiyele sahip olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin çoğunluğu Metaverse'ü olumlu bulurken, öğretim görevlileri farklı bir görüşe sahiptir. Metaverse, öğrencilere zaman ve mekân özgürlüğü sağlamanın yanı sıra problem çözme, işbirlikli öğrenme gibi avantajlar sunar. Ancak, güvenlik, siber zorbalık gibi tehditler de vardır. Metaverse'in eğitimdeki etkisi büyük olmakla birlikte, altyapı eksiklikleri ve teknolojiye adapte olma zorlukları da mevcuttur. Araştırmalar, öğretmen adaylarının Metaverse konusunda bilgi eksikliği yaşadığını göstermektedir. Çalışma sonucunda, Metaverse'nin eğitim alanına daha fazla entegre edilmesi için uygulamalı çalışmaların artırılması, eğitimciler ve öğrenciler için Metaverse konusunda eğitimlerin verilmesi gerektiği, ayrıca sanal ortam tasarımları için farklı disiplin alanlarıyla birlikte öğretici ve öğrenci ihtiyaç ve isteklerinin analiz edilmesi gerektiği sonuçlarına varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies |
Journal Section | Manuscripts |
Authors | |
Publication Date | November 3, 2024 |
Submission Date | June 23, 2024 |
Acceptance Date | August 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 22 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.