The aim of this study is to describe countries' responses to the COVID-19 pandemic in K-12 education, with a particular focus on mathematics education. The cases in three countries (China, The United Kingdom, and Turkey, listed alphabetically) are described and then compared with each other. The findings showed that all three of the countries had intensive measures in education, all have a tendency to move a digital education including mathematics Education. While two of the countries took measures in health and education together, the other one presented the measures in education separate from the health measures. Hence, we found that despite the varied educational measures, and whether they are together with health or not, all of the countries in this study seem to work hard to provide students with the necessary education.
Bu çalışmanın amacı, ülkelerin özellikle matematik eğitimine odaklanarak K-12 eğitiminde Kovid-19 salgınına tepkilerini tanımlamaktır. Üç ülkedeki (Birleşik Krallık, Çin ve Türkiye, alfabetik olarak sıralanmıştır) tedbirler genel anlamda eğitim ve matematik eğitimi odağında aktarılmış ve birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Bulgular, üç ülkenin de eğitimde yoğun önlemler aldığını, hepsinin matematik eğitimini de içeren dijital bir eğitime geçme eğiliminde olduğunu; iki ülke sağlık ve eğitim alanında önlemleri birlikte alırken, diğer ülkenin eğitim alanındaki önlemleri sağlık önlemlerinden ayrı düşündüğünü göstermiştir. Dolayısıyla, bu çalışmada bahsi geçen tüm ülkelerin öğrencilere gerekli eğitimi sağlamak için çaba harcadıkları görülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | August 2, 2022 |
Acceptance Date | December 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 2 |
All papers published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International