One of the major goals for education is to provide information that can be used by students in daily life. In this context learning environments out of schools are significant. The aim of this study is to identify the views of the classroom teachers about the use of learning environments out of schools. The participants of the study were 21 classroom teachers. The data were collected through the face to face interviews. The findings indicated that the majority of the classroom teachers regarded the learning environments out of school as museums, field visits, mosques and health clinics. They reported that such learning environments can be used for life sciences, social studies and science courses. The contributions of the learning environments out of school were stated by the participants as follows: making learning long-lasting, socialization, improving student interest, learning by doing. The potential problems related to the learning environments out of school stated by the participants are as follows: granting permission, security, financial problems and transportation. In order to faciliate more frequent use of the learning environments out of school they suggested that bureaucratic procedures should be less, and financial support by the ministry of national education should be given. In light of the findings it can be said that the most frequent learning environments which classroom teachers were stated that historical places and institutions; the less used one were stated that art places and virtual places. The following suggestions are developed based on the results of the study: Classroom teachers may be informed about learning out of school through in-service training activities. Pre-service teachers may be informed about it in teacher training programs; Permission procedure can be made much easier. In learning activities out of school procedures may not involve such requirements; state may support for learning out of school through financial support and transportation; various activities can be planned to support for cooperation between schools and society; teachers may be supported by guides and administrators during the learning activities out of school.
Okul dışı öğrenme genişletme, içerik ve öğretim yöntemleri olmak üzere üç boyutta ele alınabilir. Genişletme boyutu: Toplumun, doğal çevrenin ve çalışılan konunun yapılandırılmış öğrenme etkinlikleriyle okul dışına taşınmasıdır. İçerik boyutu: Doğal çevre ve onun ilişkileri hakkındaki bilgileri, okul dışında kullanılacak özel becerileri ya da insanın çevreyle ilişkisini, birey ve toplum olarak insanın çevre üzerindeki etkisini içerebilir. Son boyut olarak okul dışı öğretim, çeşitli konulardaki kavramları anlama becerilerini geliştirmek için etkinlikleri kullanan; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlar arasındaki bağlantıları sağlayan bir yöntemdir. Çocuğun gelişiminde ders dışı etkinlikler, ders içi faaliyetler kadar önemlidir. Ancak okullarımızda ders dışı etkinliklere yeterince yer verilmemektedir. Bu araştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanmaya ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma verileri 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde Afyon ilinde 21 sınıf öğretmeni ile yapılan yüz yüze görüşmeler ile elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, sınıf öğretmenlerin okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanmaya ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 5 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz ile çözümlenmiş, elde edilen görüşler frekans ve yüzdeler ile tablolar halinde sunulmuştur. Sınıf öğretmenlerinin görüşleri okul dışı öğrenme ortamları, okul dışı öğrenme ortamlarından en çok yararlanılan dersler, okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanmanın öğrenciye katkıları, okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanmada yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri temaları altında ele alınmıştır. Sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanmaya ilişkin görüşleri incelendiğinde sınıf öğretmenlerinin en sık yararlandıkları okul dışı ortamları olarak tarihi mekânları ve kurum/kuruluşları belirttikleri; en az yararlanılan ortamlar olarak ise sanatsal mekânlar ve sanal ortamları belirttikleri belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında sınıf öğretmenlerinin farklı derslerdeki kazanımları sanat ve sanatsal mekânlarla disiplinler arası yaklaşımla ilişkilendirmelerini sağlayacak çeşitli uygulama örnekleri geliştirilmesi ve bu örneklere programda da yer verilmesi; bunun yanı sıra sanal öğrenme ortamlarına ilişkin farkındalık geliştirmelerini sağlayacak çeşitli seminerlerle bilgilendirilmeleri önerilebilir
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 10 |