Bu araştırmanın amacı, 21. yüzyıl becerileri bağlamında kodlamaya dayalı eğlenceli uygulamalara yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Öğretmen görüşleri çok yüzeyli Rasch ölçme modeliyle incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'nin farklı bölgelerinde görev yapan 14 öğretmenden oluşan puanlayıcılar oluşturmaktadır. Rasch ölçme modeline göre araştırmanın üç yüzeyi bulunmaktadır. Bu yüzeylerden ilki 14 adet puanlayıcı (jüri) olarak öğretmenlerdir. Diğeri altı adet kodlamaya dayalı eğlenceli uygulamalardır. Üçüncü yüzey ise bu uygulamalara yönelik belirlenen 11 maddeden (ölçüt) oluşmaktadır. Araştırmada kodlamaya dayalı uygulamalardan Scratch, Code.org, CodeMonkey, CodeCombat, Mobil Kod (EBA) ve mBlock uygulamaları öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Analiz sonucunda Scratch ve mBlock uygulamalarının en yüksek niteliğe sahip olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan Mobil Kod uygulamasının ise en düşük niteliğe sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada incelenen kodlamaya dayalı uygulamaların öğrencilerde dayanışma ve yardımseverlik anlayışları geliştirmede zorluk yaşayabilecekleri sonucu ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan öğretmenler bu uygulamalarla öğrencilerin yeni gelişmelere meraklı ve ilgili olacağı ve yaparak-yaşayarak öğrenme fırsatı sunacağını ifade etmişlerdir. Analiz sonucunda ayrıca jürilerin katılık ve cömertlikleri açısından ayrıldıkları tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçların alana katkı sunacağı düşünülmektedir.
21. Yüzyıl Becerileri Kodlamaya Dayalı Eğlenceli Uygulamalar Çok yüzeyli Rasch ölçme modeli Öğretmen Görüşleri
The purpose of this study is to assess teachers’ opinions about coding-based entertainment applications in the context of 21st-century skills. Teachers' opinions were analyzed using the Many facet Rasch measurement model. The study group of the research consists of 14 teachers working in different regions of Turkey. According to the Rasch measurement model, the study has three facets. The first of these facets is the teachers as 14 raters (judges). The other facet is six entertainment applications based on coding. The third facet consists of 11 items (criteria) established for these applications. In this study, coding-based applications such as Scratch, Code.org, CodeMonkey, CodeCombat, Mobil Kod (EBA), and mBlock were examined based on teachers' opinions. The analysis showed that the Scratch and mBlock applications had the highest quality while the Mobil Kod application had the lowest quality. In addition, it was found that through the use of coding-based applications, it may be difficult to develop students' understanding of solidarity and benevolence. On the other hand, teachers indicated that these applications arouse students' curiosity and interest in new developments and enable them to learn by doing. As a result of the analysis, it was also found that judges differ in terms of their severity and leniency. It is expected that the results of the study will contribute to this area.
21st-Century Skills Coding-Based Entertainment Applications Many facet Rasch measurement model Teachers' opinions
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2022 |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | April 4, 2022 |
Acceptance Date | May 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |
|
| |