Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of the 10th Grade Mathematics Curriculum Based on Teachers' Views

Year 2023, , 17 - 47, 17.04.2023
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1180506

Abstract

The aim of the study is to evaluate the 10th grade mathematics curriculum according to teacher views. The case study design, one of the qualitative research designs, was used in the study. In the study, interviews were conducted with 20 teachers. In the study, the data obtained by using the semi-structured interview form developed by the researchers were analysed with content analysis. In the research, teachers stated that curriculum is suitable for facilities of the school, contributes to the acquisition of a profession, meets the expectations, and needs of the society, is suitable for distance education, and provides many skills and values in the curriculum. Besides, teachers stated that the updates on the objectives and content in the curriculum are positive, the time allocated for the objectives is inconsistent and insufficient with the periods specified in the curriculum, and there are problems in the implementation of the curriculum due to the textbook, content, school, student, teacher and policy. Teachers made some suggestions for the curriculum to be implemented more effectively. According to the results of the study, suggestions were made for program developers and researchers who will evaluate the program.

References

  • Abdioğlu, C. & Çevik M. (2018). Okul yöneticilerinin lise matematik öğretim programı’na yönelik görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(26), 405-432.
  • Adigun, O. T. (2020) Evaluation of secondary mathematics education for national development in Nigeria in the 21st century. International Journal of Advanced Academic Research, 6(3), 12-23.
  • Aközbek, A. (2008). Lise 1. sınıf matematik öğretim programının Cipp değerlendirme modeli ile öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (genel liseler, ticaret meslek liseleri, endüstri meslek liseleri)[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Aksoy, B. N. (2016). Öğretmenlerin 2013 yılında yayınlanan lise matematik öğretim programı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Al-Tarawneh, S.H. & Al-Qadi, H.M. (2016). Evaluation of the 10th grade computerized mathematics curriculum from the perspective of the teachers and educational supervisors in the southern region in Jordan. Journal of Education and Practice, 7(2), 39-47.
  • Altındağ, A. (2017). Ortaokul 5. sınıf matematik dersi öğretim programının Stake’in uygunluk-olasılık modeline göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Avcı, N., Erikçi, B. & Ok, A. (2021). Ortaöğretim temel düzey matematik dersi öğretim programı’nın stake’in yanıtlayıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi. Journal of Qualitative Research in Education, 27,1-25.
  • Avison, K. & Rawson, M. (2016). The task and content of the Steiner-Waldorf curriculum. Edinburgh: Floris Books.
  • Aydın, M., Laçin, S. & Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies, 2(3), 1-11.
  • Biçer, F. (2019). Dokuzuncu sınıf düzeyinde matematik dersi öğretim programı hakkında meslekî ve teknik Anadolu Lisesi matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Biçer, F. & Ada, T. (2020). Matematik dersi öğretim programı üzerine meslek lisesi matematik öğretmenlerinin görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 543-582.
  • Creswell, J. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: Sage Publications.
  • Çiftçi, O. & Tatar, E. (2015). Güncellenen Ortaöğretim Matematik Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 285-298.
  • Çiftçi, Z. B., Akgün, L. & Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21.
  • Çimili Abat, E. Z. (2016). 9. sınıf matematik dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç, ürün değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Demir, G. & Akar Vural, R. (2016). Ortaöğretim matematik programının hedeflediği matematiksel yeterlilik ve becerilerinin kazandırılma sürecinin öğretmen görüşleri temelinde incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 118-139.
  • Devlez, M. F. (2011). Ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi programı mantık öğrenme alanının değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Dikbayır, A. (2018). Tasarlanan, uygulanan ve ölçülen lise matematik programlarındaki uyumun incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Dikkartın Övez, F. T. (2012). Matematik öğretim programlarının değerlendirilmesi (cebir öğrenme alanı) [Yayımlanmamış doktora tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Eroğlu, T. (2019). Güncellenen ortaöğretim matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-I: Amaç, içerik ve kazanımlar. İlköğretim Online, 5(1), 30-44.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde “Program” Geliştirme (6.baskı). Edge Akademi Yayınları.
  • Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R. & Worthen, B. R. (2019). Program değerlendirme: alternatif yaklaşımlar ve uygulama rehberi (Çev Aydın, M.K. ve Bavlı, B.). Pegem Akademi.
  • İlhan, B. (2006). Türkiye’de genel ortaöğretim kurumları 9.Sınıf matematik eğitim programının değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Kara, A. & Akdağ, M. (2017). Program değerlendirme-1., M.Oral, B. ve Taha, Y. (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme içinde (ss.469-488). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Keskin, İ. (2019). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Dicle Üniversitesi.
  • MEB, (2013). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://www.matematikbankasi.com/dosyalar/ortaogretim-matematik-programi.pdf 15 Ekim 2020 tarihinde alınmıştır. MEB (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmaları üzerine. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf 15 Ekim 2020 tarihinde alınmıştır.
  • MEB (2018). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=343 15 Ekim 2020 tarihinde alınmıştır.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • NCTM, (2000). Principles and Standards for School Mathematics. https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/PSSM_ExecutiveSummary.pdf 15 Ekim 2020 tarihinde alınmıştır.
  • Okuyucu, M. A. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Oral, B. & Süer, S. (2017). Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri ve veri toplama araçları., M.Oral, B. ve Taha, Y. (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme içinde (ss.509-538). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Oral Temizkalp, G. (2019). 2017 yılında yenilenen ortaöğretim 9. Sınıf matematik öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Özüdoğru, F. (2016b). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni doğrultusunda aydınlatıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Özüdoğru, M. (2016a). Evaluation of 10th grade mathematics curriculum of general secondary education institutions. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 832-864.
  • Sakallı, A. F., Çakan, C., Borazan, A. & Korkmaz, E. (2016). Lise matematik öğretmenlerinin yeni ortaöğretim matematik programı ile ilgili değerlendirmeleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 65-81.
  • Sönmez, V. (2012). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Anı Yayıncılık.
  • Şentürk, K., V. (2019). Matematik öğretmenlerinin ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ile ilgili bilgileri ve bu bilgilerinin sınıf içi uygulamalarına yansımaları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Tekalmaz, G. (2019). Revize edilen ortaöğretim matematik öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 35-47.
  • Tüz Önal, B. (2020). Ortaöğretim 9. Sınıf matematik dersi öğretim programının CIPP modeli ile öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Tyler, R. W. (2014). Eğitim programlarının ve öğretimin temel ilkeleri. (Çev. M. . Rüzgar ve B. Arslan). Pegem Akademi.
  • Uyar, A. (2022). 10. sınıf matematik dersi öğretim programının aydınlatıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Yalçınkaya, Y. (2018). Yenilenen 9. sınıf matematik dersi öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 100-110.
  • Yenilmez, K., & Sölpük, N. (2014). Matematik dersi öğretim programı ile ilgili tezlerin incelenmesi: 2004- 2013. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 33-42.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yurday, H. (2006). Lise matematik öğretmenlerinin yeni öğretim programına yaklaşımları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yüksel, İ. & Sağlam. M. (2014). Eğitimde program değerlendirme. (2.baskı). Pegem A Yayıncılık.

10. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi

Year 2023, , 17 - 47, 17.04.2023
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1180506

Abstract

Çalışmanın amacı 10. sınıf matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmada 20 öğretmenle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmada öğretmenler öğretim programının; okulun imkânlarına uygun olduğunu, meslek edindirmeye katkı sağladığını, toplumun beklenti ve ihtiyaçlarını karşıladığını, uzaktan eğitime uygun olduğunu, programda yer alan birçok beceri ve değerleri kazandırdığını ifade etmiştir. Ayrıca öğretmenler; programdaki kazanım ve içeriğe yönelik güncellemelerin olumlu olduğunu, kazanımlara ayrılan sürelerin programda belirtilen süreler ile uyumsuz ve yetersiz olduğunu, öğretim programının uygulanmasında ders kitabı, içerik, okul, öğrenci, öğretmen ve politika kaynaklı sorunlar olduğunu belirtmiştir. Öğretmenler programın daha etkili uygulanabilmesi için bazı önerilerde bulunmuştur. Çalışma sonuçlarına göre program geliştiricilere ve program değerlendirme yapacak araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Abdioğlu, C. & Çevik M. (2018). Okul yöneticilerinin lise matematik öğretim programı’na yönelik görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(26), 405-432.
  • Adigun, O. T. (2020) Evaluation of secondary mathematics education for national development in Nigeria in the 21st century. International Journal of Advanced Academic Research, 6(3), 12-23.
  • Aközbek, A. (2008). Lise 1. sınıf matematik öğretim programının Cipp değerlendirme modeli ile öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (genel liseler, ticaret meslek liseleri, endüstri meslek liseleri)[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Aksoy, B. N. (2016). Öğretmenlerin 2013 yılında yayınlanan lise matematik öğretim programı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Al-Tarawneh, S.H. & Al-Qadi, H.M. (2016). Evaluation of the 10th grade computerized mathematics curriculum from the perspective of the teachers and educational supervisors in the southern region in Jordan. Journal of Education and Practice, 7(2), 39-47.
  • Altındağ, A. (2017). Ortaokul 5. sınıf matematik dersi öğretim programının Stake’in uygunluk-olasılık modeline göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Avcı, N., Erikçi, B. & Ok, A. (2021). Ortaöğretim temel düzey matematik dersi öğretim programı’nın stake’in yanıtlayıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi. Journal of Qualitative Research in Education, 27,1-25.
  • Avison, K. & Rawson, M. (2016). The task and content of the Steiner-Waldorf curriculum. Edinburgh: Floris Books.
  • Aydın, M., Laçin, S. & Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies, 2(3), 1-11.
  • Biçer, F. (2019). Dokuzuncu sınıf düzeyinde matematik dersi öğretim programı hakkında meslekî ve teknik Anadolu Lisesi matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Biçer, F. & Ada, T. (2020). Matematik dersi öğretim programı üzerine meslek lisesi matematik öğretmenlerinin görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 543-582.
  • Creswell, J. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: Sage Publications.
  • Çiftçi, O. & Tatar, E. (2015). Güncellenen Ortaöğretim Matematik Öğretim Programı Hakkında Öğretmen Görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 285-298.
  • Çiftçi, Z. B., Akgün, L. & Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 3(1), 1-21.
  • Çimili Abat, E. Z. (2016). 9. sınıf matematik dersi öğretim programının bağlam, girdi, süreç, ürün değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Demir, G. & Akar Vural, R. (2016). Ortaöğretim matematik programının hedeflediği matematiksel yeterlilik ve becerilerinin kazandırılma sürecinin öğretmen görüşleri temelinde incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 118-139.
  • Devlez, M. F. (2011). Ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi programı mantık öğrenme alanının değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Dikbayır, A. (2018). Tasarlanan, uygulanan ve ölçülen lise matematik programlarındaki uyumun incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ege Üniversitesi.
  • Dikkartın Övez, F. T. (2012). Matematik öğretim programlarının değerlendirilmesi (cebir öğrenme alanı) [Yayımlanmamış doktora tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
  • Eroğlu, T. (2019). Güncellenen ortaöğretim matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-I: Amaç, içerik ve kazanımlar. İlköğretim Online, 5(1), 30-44.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde “Program” Geliştirme (6.baskı). Edge Akademi Yayınları.
  • Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R. & Worthen, B. R. (2019). Program değerlendirme: alternatif yaklaşımlar ve uygulama rehberi (Çev Aydın, M.K. ve Bavlı, B.). Pegem Akademi.
  • İlhan, B. (2006). Türkiye’de genel ortaöğretim kurumları 9.Sınıf matematik eğitim programının değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Kara, A. & Akdağ, M. (2017). Program değerlendirme-1., M.Oral, B. ve Taha, Y. (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme içinde (ss.469-488). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Keskin, İ. (2019). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Dicle Üniversitesi.
  • MEB, (2013). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://www.matematikbankasi.com/dosyalar/ortaogretim-matematik-programi.pdf 15 Ekim 2020 tarihinde alınmıştır. MEB (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmaları üzerine. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf 15 Ekim 2020 tarihinde alınmıştır.
  • MEB (2018). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=343 15 Ekim 2020 tarihinde alınmıştır.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • NCTM, (2000). Principles and Standards for School Mathematics. https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/PSSM_ExecutiveSummary.pdf 15 Ekim 2020 tarihinde alınmıştır.
  • Okuyucu, M. A. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Oral, B. & Süer, S. (2017). Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri ve veri toplama araçları., M.Oral, B. ve Taha, Y. (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme içinde (ss.509-538). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Oral Temizkalp, G. (2019). 2017 yılında yenilenen ortaöğretim 9. Sınıf matematik öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Özüdoğru, F. (2016b). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni doğrultusunda aydınlatıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Özüdoğru, M. (2016a). Evaluation of 10th grade mathematics curriculum of general secondary education institutions. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 832-864.
  • Sakallı, A. F., Çakan, C., Borazan, A. & Korkmaz, E. (2016). Lise matematik öğretmenlerinin yeni ortaöğretim matematik programı ile ilgili değerlendirmeleri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 65-81.
  • Sönmez, V. (2012). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Anı Yayıncılık.
  • Şentürk, K., V. (2019). Matematik öğretmenlerinin ortaöğretim matematik dersi öğretim programı ile ilgili bilgileri ve bu bilgilerinin sınıf içi uygulamalarına yansımaları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Tekalmaz, G. (2019). Revize edilen ortaöğretim matematik öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(1), 35-47.
  • Tüz Önal, B. (2020). Ortaöğretim 9. Sınıf matematik dersi öğretim programının CIPP modeli ile öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Tyler, R. W. (2014). Eğitim programlarının ve öğretimin temel ilkeleri. (Çev. M. . Rüzgar ve B. Arslan). Pegem Akademi.
  • Uyar, A. (2022). 10. sınıf matematik dersi öğretim programının aydınlatıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
  • Yalçınkaya, Y. (2018). Yenilenen 9. sınıf matematik dersi öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 100-110.
  • Yenilmez, K., & Sölpük, N. (2014). Matematik dersi öğretim programı ile ilgili tezlerin incelenmesi: 2004- 2013. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 33-42.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yurday, H. (2006). Lise matematik öğretmenlerinin yeni öğretim programına yaklaşımları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Yüksel, İ. & Sağlam. M. (2014). Eğitimde program değerlendirme. (2.baskı). Pegem A Yayıncılık.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Uyar 0000-0001-9694-8629

İsmail Şan 0000-0003-0780-0169

H. Gülhan Orhan-karsak 0000-0001-5927-6341

Publication Date April 17, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Uyar, A., Şan, İ., & Orhan-karsak, H. G. (2023). 10. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 17-47. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1180506