Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin, bazı demografik özellikler ve denetim tutumlarının tükenmişlik üzerine yordayıcılık etkisini betimlemektir. Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Bu çalışmada öğretmenlerin demografik özellikleri ve denetim tutumlarının örgütsel tükenmişlik üzerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin demografik değişkenlerinin ve denetim tutumlarının tükenmişlik düzeylerini yordadığını göstermektedir. Öğretmenlerin demografik değişkenleri ve denetim tutumlarının tükenmişlik düzeylerini yordama düzeylerinin düşük ve anlamlı (p= .000) olduğu görülmektedir. Araştırma kapsamında ele alınan yordayıcı değişkenlerin bağımlı değişkeni birlikte açıklama yüzdesi %8’dir. Bu durum öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini açıklayan başka değişkenlerin olabileceğinin göstergesi olarak kabul edilebilir.
This study aims to describe predictive effect of teachers’ some demographic features and control attitudes upon burnout. Research model is a descriptive study based on relational review model. In this study, the effect of teachers’ demographic features and control attitudes upon organizational burnout has been tried to be determined. Research results show that teachers’ demographic features and control attitudes predict the burnout level. It has been found out that the predictive level for teachers’ demographic features and control attitudes upon burnout is low and meaningful (p= .000). The percentage of predictive variables (number of teachers, control and attitude, age, working hours) within the scope of the research to explain dependent variable is 8%. This case can be evaluated as a sign of existence for some other variables explaining teachers’ burnout levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |