Bu araştırmayla,
öğretmen adaylarının olasılık konusuna ilişkin alan bilgilerinin
kavramsal-işlemsel bilgi kapsamında incelenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması
olarak yapılandırılan bu araştırma, kritik durum örneklemesine göre seçilen
dört ilköğretim matematik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen
adaylarının olasılık konusuna ilişkin bilgilerini ortaya çıkarmak için 6
sorudan oluşan soru formu uygulanmış ve klinik görüşmelerle bilgileri hakkında
derinlemesine bilgi edinilmiştir. Veri analizi sonucunda öğretmen adaylarının
olasılık konusuna ilişkin işlemsel bilgilere orta ve üst düzeyde sahip
olmalarına rağmen kavramsal açıdan birçok eksikleri olduğu, işlemsel olarak
cevap verdikleri soruları neden o şekilde çözdüklerini açıklayamadıkları
görülmüştür. Öğretmen adaylarının kavramsal-işlemsel bilgilerinin çok da
dengeli olmadığı, kavramsal bilgilerin işlemsel bilgilere göre daha yetersiz
olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda lisans seviyesinde verilen derslerde
olasılık konusuna ilişkin işlemsel bilgi yanında kavramsal bilginin de
geliştirilmesini hedefleyen içeriklerin geliştirilmesi önerilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |