Bu araştırmada eğitim fakültesinde öğrenim gören
sınıf öğretmenliği öğrencilerinin yaşadıkları konuşma kaygılarının çeşitli
değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği değerlendirilmiştir. Bu
araştırmanın amacı, iletişimin temelini oluşturan ve sınıf öğretmeni
adaylarının mesleklerinin temel gereği olan konuşma becerilerinde kaygı yaşayıp
yaşamadıklarını veya hangi düzeyde yaşadıklarını tespit etmektir. Sınıf
öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını ortaya koymaya yönelik bu araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim
öğretim yılında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf
Öğretmenliği Anabilim Dalında tüm sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrenciler
oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçsal örnekleme çeşitlerinden tipik durum
örnekleme yöntemi ile seçilmiş 231 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplamak amacıyla Kinay ve Özkan (2014) tarafından geliştirilen, üç alt
boyuttan oluşan ve Cronbach Alfa değeri .94 bulunan “Konuşma Kaygısı” ölçeği
kullanılmıştır. Araştırmada sayısal verilerin analizinde SPSS 22 paket programı
kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre cinsiyet temele alındığında
öğrencilerin fizyolojik boyutta konuşma kaygılarında anlamlı farklılık tespit
edilmiştir. Sınıf düzeylerine göre ise tüm alt boyutlarda dördüncü sınıf
öğrencilerinin diğer sınıf düzeylerine göre daha fazla konuşma kaygısı
yaşadıkları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |