Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHERS‟ OPINIONS ABOUT THE PROBLEMS EXPERIENCED BY PRE-SCHOOL CHILDREN, AGED 60-69 MONTHS, ENROLLED IN THE FIRST GRADE OF THE ELEMENTARY SCHOOL

Yıl 2013, Cilt: 13 Sayı: 2, 177 - 192, 15.03.2016

Öz

This research aims to investigate the difficulties experienced by children who started elementary school between the ages of 60-69 months, based on the views of elementary school teachers. The data of the research were collected from 111 first-grade elementary school teachers who taught at schools on the Anatolian side of Istanbul in the 2012-2013 academic year. As the data collection tool, a questionnaire developed by the researchers that consisted of 5 sub-dimensions and 38 items was used. The internal consistency of the questionnaire was found as 0.93. The data were analyzed using the SPSS package program and frequency, percentage, mean, standard deviation and arithmetic average were calculated. The results showed that, first-grade elementary school teachers thought that students in the age range of 60-69 months experienced difficulties in terms of mental, physical and self-care skills, faced various problems in terms of living in a social environment, and experienced problems that stemmed from the physical environment of the school and classrooms.

İLKOKUL 1. SINIFA KAYDOLAN OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇAĞINDAKİ ÖĞRENCİLERİN (60-69 AY) YAŞADIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, Cilt: 13 Sayı: 2, 177 - 192, 15.03.2016

Öz

Bu araĢtırmanın amacını, takvim yaĢı 60-69 ay arası olup ilkokula baĢlayan çocukların yaĢadıkları sıkıntıların öğretmen görüĢlerine göre incelenmesi oluĢturmaktadır. AraĢtırmanın verileri, 2012- 2013 eğitim-öğretim yılında Ġstanbul ili Anadolu yakasında görev yapan 111 ilkokul 1. sınıf öğretmeninden toplanmıĢtır. Veri toplama aracı olarak araĢtırmacılar tarafından geliĢtirilmiĢ olan anket kullanılmıĢtır. Anket 5 alt boyut ve 38 maddeden oluĢmaktadır. Anketin iç tutarlık kat sayısı 0.93 olarak bulunmuĢtur. Toplanan verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıĢ olup yüzde, frekans, standart sapma ve aritmetik ortalama hesapları yapılmıĢtır. AraĢtırma sonuçlarına göre ilkokul 1. sınıf öğretmenleri 60-69 ay aralığındaki öğrencilerin; zihinsel, fiziksel ve öz-bakım becerileri ile toplumsal alanda yaĢam açısından çeĢitli zorluklarla karĢılaĢtıklarını, okul ve sınıfın fiziki ortamından dolayı sorunlar yaĢadıklarını düĢünmektedirler

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Özenç

Sıtkı Çekirdekçi

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 28 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özenç, M., & Çekirdekçi, S. (2016). İLKOKUL 1. SINIFA KAYDOLAN OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇAĞINDAKİ ÖĞRENCİLERİN (60-69 AY) YAŞADIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 177-192.