Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik İlkelere Bağlılık Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 2, 779 - 795, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326597

Öz

Bu araştırmada,
Alkharusi (2016) tarafından geliştirilen Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik
İlkelere Bağlılık Ölçeği’nin (EDEİBÖ) Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır.
Araştırma, 420 öğretmenden oluşan bir çalışma grubu üzerinde yürütülmüştür.
Çalışmada ölçeğin yapı geçerliğini incelemek amacıyla doğrulayıcı faktör analizi
(DFA) uygulanmıştır. DFA sonucunda ölçeğin orijinal formundaki üç faktörlü
yapının Türk kültüründe doğrulandığı belirlenmiştir. Ortaya çıkan faktörler
ölçeğin orijinal formunda olduğu gibi Testin Güvenli Uygulanması, Gizlilik ve
Saydamlık olarak isimlendirilmiştir. EDEBİÖ’deki alt ölçekler ve ölçeğin geneli
için hesaplanan Cronbach alfa güvenirlik katsayılarının .61 ile .75 arasında
değiştiği tespit edilmiştir. Madde analizi sonunda, madde toplam
korelasyonlarının ölçekteki tüm maddeler için .30 alt sınırının üzerinde olduğu
saptanmıştır. 

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa İlhan

Neşe Güler

İsmail Kınay

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İlhan, M., Güler, N., & Kınay, İ. (2017). Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik İlkelere Bağlılık Ölçeği’nin Türkçe Uyarlaması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 779-795. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326597