Bu araştırmanın amacı,
okullarda öğretmenler arasında görülen sessizlik davranışlarına yönelik
öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda,
öğretmenlerin sessiz kalma nedenleri, sessizliğin sonuçları ile öğretmenlerin,
okullarda sessizliğin önlenmesine yönelik önerileri belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır.
Araştırmanın verileri, standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu ile
toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örneklemesi ile
belirlenen 30 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre
öğretmenlerin sessiz kalma nedenleri arasında; olumsuz sonuçlardan korkma, bir
şeyleri değiştiremeyeceğini düşünme ve kişisel çıkar elde etme yer almaktadır. Sessizliğin sonuçları bağlamında demokratik yönetimin
engellenmesi, olumsuz bir okul iklimi oluşması ve verimliliğin düşmesine vurgu
yapılmıştır. Okullarda sessizliğin önlenmesine yönelik getirilen temel öneriler
ise demokratik bir ortam oluşturulması, bilgilendirme yapılması ve
öğretmenlerin görüşlerini açıkça ifade edebilecekleri ortamlar oluşturulması
yönündedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 3 |