Gelecek nesillerin rahatça yaşayabileceği sürdürülebilir bir
yaşamı anlamak ve modellemek için, gündemde olan bilinçsiz kaynak tüketimi,
çevre kirliliği, geri dönüşüm gibi konular hakkında çalışmak, fen ve teknoloji
alanında çevre eğitimi başlığı altında bu tartışmalı konuları interaktif
biçimde öğrencilere sunmak önemlidir. Bu konularda çalışmanın yanı sıra yapılan
çalışmaların içerik, yöntem ve analiz açısından mevcut durumunu ortaya koymak,
bundan sonra yapılacak çalışmalara yön göstermesi açısından gereklidir. Bu
çalışmanın amacı, 2000-2016 yılları arasında yapılmış olan çevre eğitimi konulu
tez ve makalelerin genel analizini yapmaktır. Araştırma kapsamında 47 ulusal
tez ve Türkiye’de SSCI kapsamındaki dergilerde yayımlanan 39 makale
incelenmiştir. Araştırma sonuçları şu şekildedir: Araştırmalarda en fazla
“çevresel tutum ve davranış, çevre bilgisi, çevre eğitimi, çevresel sorunlar”
kavramlarının çalışıldığı görülmektedir. Çevre eğitimi konulu çalışmaların en
çok üniversite öğrencileriyle yapıldığı görülmektedir. Araştırma yöntemi olarak
nicel araştırma yöntemi sık kullanılırken, betimsel/tarama modeli en çok
kullanılan araştırma modelidir. Veri toplama aracı olarak en çok ölçekler ve
testler kullanılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 4 |