BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 128 - 142, 21.07.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, yansıtıcı düşünme becerisine dayalı etkinliklerle yapılan öğretiminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, bir ilköğretim okulunun iki sınıfından toplam 64 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın sonucunda, kontrol grubu ile deney grubu öğrencilerinin derse yönelik tutumları arasında önemli farklılıklar bulunmuştur. Bunun yanında, yansıtıcı düşünme becerisine dayalı etkinliklerle yapılan öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde önemli olumlu gelişmeler sağladığı kaydedilmiştir. Ayrıca, araştırmada yansıtıcı düşünme becerisine dayalı etkinliklerle yapılan öğretiminin deney grubundaki öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerinde önemli katkılar sağladığı saptanmıştır.

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 128 - 142, 21.07.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Baş

Ömer Beyhan

Yayımlanma Tarihi 21 Temmuz 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baş, G., & Beyhan, Ö. (2012). İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 128-142.
AMA Baş G, Beyhan Ö. İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2012;1(2):128-142.
Chicago Baş, Gökhan, ve Ömer Beyhan. “İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2012): 128-42.
EndNote Baş G, Beyhan Ö (01 Aralık 2012) İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 2 128–142.
IEEE G. Baş ve Ö. Beyhan, “İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi”, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 128–142, 2012.
ISNAD Baş, Gökhan - Beyhan, Ömer. “İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/2 (Aralık 2012), 128-142.
JAMA Baş G, Beyhan Ö. İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1:128–142.
MLA Baş, Gökhan ve Ömer Beyhan. “İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi”. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, 2012, ss. 128-42.
Vancouver Baş G, Beyhan Ö. İngilizce Dersinde Yansıtıcı Düşünme Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012;1(2):128-42.

Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)