Sürdürülebilir kalkınmayı temel alan enerji
atılımları, çevresel duyarlılığa ve sorumluluğa sahip bireylerden oluşan
toplumlarla mümkündür. Bu nedenle hidroelektrik santrallere yönelik bireylerin
görüşlerinin, bilgilerinin, farkındalıklarının ve tutumlarının belirlenmesinin
önemli olduğu düşünülmektedir. Bu araştırma ile Fen Bilgisi öğretmen
adaylarının hidroelektrik santraller ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma, Türkiye’de bir devlet üniversitesinin Eğitim
Fakültesi dördüncü sınıfında öğrenim gören 72 Fen Bilgisi öğretmen adayıyla
yürütülmüştür. Genel tarama modeli ile yürütülen araştırmada veriler,
hidroelektrik santrallerin çevresel, biyolojik, ekonomik, güvenlik ve sosyal
boyutlarına yönelik 5 açık uçlu soru ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler,
betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmen
adaylarının hidroelektrik santrallerinin kurulmasını desteklemekle birlikte
hidroelektrik santrallerinin kurulacağı yerin seçiminde tüm faktörler göz önünde
bulundurularak çevreye ve sosyal hayata en az zarar verecek şekilde planlanması
gerektiği görüşünde olduklarını ortaya koymaktadır. Ayrıca sonuçlar öğretmen
adaylarının hidroelektrik santrallerin çevresel, biyolojik, ekonomik, güvenlik
ve sosyal boyutları ile avantaj ve dezavantajlarının farkında olduklarını
göstermektedir.
The energy enterprises
which are based on sustainable development are possible with the societies
which consist of the individuals with the environmental awareness and
responsibility. Thus, it is considered that it is important to determine the
individuals’ opinions, knowledge, awareness and attitude related to the
hydroelectric plants. It is aimed with this research that the science teaching
candidates’ opinions related to the hydroelectric plants are determined. The
study was conducted with a total of 72 fourth-year science teacher candidates
attending the education faculty of a public university in Turkey. The data in
the research which has been conducted with the general survey model has been
obtained with 5 open-ended questions related to the hydroelectric plants’
environmental, biological, economical, security and social aspects. The obtained
data has been analyzed with the descriptive analysis method. The research
results reveal that the teaching candidates have the opinion that it is
necessary to plan the hydroelectric plants in a way of damaging at the
environment and social life at least as they support the establishment of
hydroelectric plants and in consideration with all the factors to select the
place where the hydroelectric plants will be established. Moreover, the results
show that the teaching candidates are aware of the hydroelectric plants,
advantages and disadvantages with their environmental, biological, economical,
security and social aspects.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 2 |