Bu çalışmanın amacı, PISA 2015'in Türkiye'deki lise öğrencilerinin fen başarısına ilişkin değişkenleri hiyerarşik doğrusal modelleme (HLM) yaklaşımı kullanarak araştırmaktır. Bulgular, öğrencilerin fen başarısı ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin, fen başarısının duyuşsal alan ve öğrenme ortamı ile arasındaki ilişkiden daha güçlü olduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgulara dayanarak, öğrencilerin fen başarısını geliştirmenin, başarıyı etkileyen değişkenleri dikkate alarak, özellikle de demografik değişkenler ve kapsayıcı okul sistemlerinin inşası bağlamında eşit fırsatlar sağlayabilen gelişmelerle mümkün olabileceği düşünülmektedir.
The purpose of this study is to investigate the variables related to science achievement of high school students in Turkey portion of PISA 2015, by using hierarchical linear modeling (HLM) approach. The findings revealed that the relationship between the science achievement and demographic characteristics of the students is stronger than the relationship between science achievement and the affective domain as well as the learning environment. Based on these findings, it is thought that improving students’ science achievement is possible by taking into account the variables that affect the success, especially with improvements that can provide equal opportunities in the context of demographic variables and the construction of inclusive school systems.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 1 |