Investigation of Seventh Grade Students' Ability to Transform Verbal and Algebraic Expressions into Each Other
Yıl 2024,
Cilt: 22 Sayı: 2, 1 - 13, 28.06.2024
Gökhan Yağız
,
Çiğdem Arslan
,
Menekşe Seden Tapan Broutın
Kaynakça
- Akkaya, R., & Durmuş, S.(2006). İlköğretim 6-8.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12.
- Akkuş, O., & Çakıroğlu, E. (2006). 7. sınıf öğrencilerinin örüntülerle ilgili cebirsel işlemlerde çoklu temsil kullanımları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 13-24.
- Alkhateeb, M. (2019). Multiple representations in 8th grade mathematics textbook and the extent to which teachers implement them. International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(1), 137-145.
Yıl 2024,
Cilt: 22 Sayı: 2, 1 - 13, 28.06.2024
Gökhan Yağız
,
Çiğdem Arslan
,
Menekşe Seden Tapan Broutın
Kaynakça
- Akkaya, R., & Durmuş, S.(2006). İlköğretim 6-8.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12.
- Akkuş, O., & Çakıroğlu, E. (2006). 7. sınıf öğrencilerinin örüntülerle ilgili cebirsel işlemlerde çoklu temsil kullanımları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 13-24.
- Alkhateeb, M. (2019). Multiple representations in 8th grade mathematics textbook and the extent to which teachers implement them. International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(1), 137-145.
Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sözel ve Cebirsel İfadeleri Birbirine Dönüştürme Becerilerinin İncelenmesi
Yıl 2024,
Cilt: 22 Sayı: 2, 1 - 13, 28.06.2024
Gökhan Yağız
,
Çiğdem Arslan
,
Menekşe Seden Tapan Broutın
Öz
Bu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerinin sözel ve cebirsel ifadeleri birbirine dönüştürme becerileri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma yedinci sınıfa giden 20 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanan ‘Cebirsel Sözel İfade Testi (CSİT)’ testi uygulanmıştır. CSİT testi ‘A’ ve ‘B’ şeklinde alt bölümleri olan iki bölümden oluşmaktadır. ‘A’ alt bölümlerindeki sorularda değişken yerine ‘sayı’ kelimesi, ‘B’ bölümlerindeki sorularda ise değişken yerine ‘nesneler’ kullanılmıştır. CSİT testinin birinci
bölümde sözel ifadeleri cebirsel ifadeye dönüştürme, ikinci bölümde ise cebirsel ifadeleri sözel ifadelere dönüştürme becerileri incelemiştir. Araştırmada verilerin analizi için betimsel analiz
kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin sözel ifadeleri cebirsel ifadeye dönüştürmede başarılı oldukları, cebirsel ifadeleri sözel ifadelere dönüştürmede ise başarısız oldukları görülmüştür.
Kaynakça
- Akkaya, R., & Durmuş, S.(2006). İlköğretim 6-8.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12.
- Akkuş, O., & Çakıroğlu, E. (2006). 7. sınıf öğrencilerinin örüntülerle ilgili cebirsel işlemlerde çoklu temsil kullanımları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 13-24.
- Alkhateeb, M. (2019). Multiple representations in 8th grade mathematics textbook and the extent to which teachers implement them. International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(1), 137-145.