Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 28 - 39, 12.09.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, psikolojik danışman adaylarının
özel eğitim dersine ilişkin oluşturdukları metaforların olgu bilim deseni
kullanılarak açıklanmasıdır. Araştırmaya Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı ikinci sınıfında
eğitimine devam eden 64 öğrenci katılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması
amacıyla, öğrencilerin her birinden “Özel Eğitim dersinin amaçları
düşünüldüğünde, Özel Eğitim dersi ………………………….. benzer/gibidir, çünkü………………………….”
cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Öğrencilerin oluşturdukları metaforlar
içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre
psikolojik danışman adayları tarafından geçerli 60 adet metafor üretilmiştir.
Bu metaforlar ortak özelliklerine göre dört farklı kavramsal kategoride
toplanmıştır. Sonuç olarak psikolojik danışman adaylarının ürettikleri
metaforların incelenmesiyle özel eğitim dersinin amaçlarının öğrenciler
tarafından anlaşıldığı ve öğrencilerin özel eğitim dersine karşı olumlu
tutumlar ve düşünceler içinde oldukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akkaya, A. ve Karadağ, R. (2012). Türkçe dersine ilişkin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geliştirdikleri metaforlar. 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Recep Tayyip Üniversitesi, Rize.
  • Aydın, F. ve Ünaldı Eser, Ü. (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının Coğrafya Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi. International Online Journal of Educational Sciences (IOJES),2(2), 600-622.
  • Er Tuna, Y. ve Mazman Budak, F. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “tarih” kavramına ilişkin algılarının mecazlar/metaforlar yardımıyla analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (14), 609-642.
  • Fidan, B. ve Fidan, M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersi Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), Retrieved from http://www.anadiliegitimi.com/trkefd/issue/24152/256287
  • Geçit, Y. ve Gençer, G. (2011). Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi (Rize Üniversitesi Örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, 23:1-19.
  • Gömleksiz, M.N., Kan, A. Ü. Ve Öner, Ü. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Metaforik Algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/2.
  • Güler, G., Akgün, L., Öçal, M. F. ve Doruk M. (2012). Matematik öğretmeni adaylarının matematik kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2),2146‐9199
  • Gültekin, M. ve Gündoğan-Çögenli, A. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Dersine İlişkin Metaforik Algıları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 01-18.
  • Güveli, E , İpek, A , Atasoy, E , Güveli, H . (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2 (2).
  • Güven, B. ve Güven, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde metafor oluşturma becerilerine ilişkin nicel bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 503-512.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 28 - 39, 12.09.2017

Öz

Kaynakça

  • Akkaya, A. ve Karadağ, R. (2012). Türkçe dersine ilişkin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin geliştirdikleri metaforlar. 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Recep Tayyip Üniversitesi, Rize.
  • Aydın, F. ve Ünaldı Eser, Ü. (2010). Coğrafya Öğretmen Adaylarının Coğrafya Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizi. International Online Journal of Educational Sciences (IOJES),2(2), 600-622.
  • Er Tuna, Y. ve Mazman Budak, F. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “tarih” kavramına ilişkin algılarının mecazlar/metaforlar yardımıyla analizi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (14), 609-642.
  • Fidan, B. ve Fidan, M. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersi Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2), Retrieved from http://www.anadiliegitimi.com/trkefd/issue/24152/256287
  • Geçit, Y. ve Gençer, G. (2011). Sınıf Öğretmenliği 1. Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Algılarının Metafor Yoluyla Belirlenmesi (Rize Üniversitesi Örneği). Marmara Coğrafya Dergisi, 23:1-19.
  • Gömleksiz, M.N., Kan, A. Ü. Ve Öner, Ü. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Metaforik Algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/2.
  • Güler, G., Akgün, L., Öçal, M. F. ve Doruk M. (2012). Matematik öğretmeni adaylarının matematik kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2),2146‐9199
  • Gültekin, M. ve Gündoğan-Çögenli, A. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Hayat Bilgisi Dersine İlişkin Metaforik Algıları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 01-18.
  • Güveli, E , İpek, A , Atasoy, E , Güveli, H . (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Metafor Algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2 (2).
  • Güven, B. ve Güven, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde metafor oluşturma becerilerine ilişkin nicel bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 503-512.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm içindekiler
Yazarlar

İsmet Koç

Ati Merç

Yayımlanma Tarihi 12 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koç, İ., & Merç, A. (2017). PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28-39.
AMA Koç İ, Merç A. PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. debder. Eylül 2017;1(1):28-39.
Chicago Koç, İsmet, ve Ati Merç. “PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1, sy. 1 (Eylül 2017): 28-39.
EndNote Koç İ, Merç A (01 Eylül 2017) PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1 1 28–39.
IEEE İ. Koç ve A. Merç, “PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”, debder, c. 1, sy. 1, ss. 28–39, 2017.
ISNAD Koç, İsmet - Merç, Ati. “PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1/1 (Eylül 2017), 28-39.
JAMA Koç İ, Merç A. PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. debder. 2017;1:28–39.
MLA Koç, İsmet ve Ati Merç. “PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 28-39.
Vancouver Koç İ, Merç A. PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÖZEL EĞİTİM DERSİNE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. debder. 2017;1(1):28-39.