Üniversitelerde
yaşam boyu öğrenme hizmetlerinin yönetsel etkililiğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiş
olan bu araştırma, sürekli eğitim merkezleri kapsamında ele alınmıştır.
Araştırma, sonuçlarının hem yaşam boyu öğrenmeye hem de eğitim yönetimine teori
ve uygulamada katkı sağlaması anlamında önemlidir. Araştırmaya ait veriler
nitel araştırma yöntemleri aracılığı ile toplanmıştır. Bu amaçla, Yıldırım
(2017) tarafından geliştirilmiş olan “SEMYE-ÖEGF” adlı veri toplama aracı
kullanılmıştır. Yönetsel etkililikle ilgili veri amaç, örgütsel yapı ve süreç
biçimindeki boyutlar kapsamında altı üniversiteye ait sürekli eğitim
merkezinden toplanmıştır. Araştırma hedef evreni olan bu üniversitelerden 2016
Mayıs ve Haziran aylarında yirmi beş öğretim elemanı araştırmaya katılmıştır.
Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Bulgulara
dayalı olarak elde edilen sonuçlar; sürekli eğitim merkezlerinde verilen
eğitimlerin YBÖ’nin çoğu amaçlarını kapsadığını, öğretim elemanları amaçlarının
gözetildiğini, mevcut örgütsel yapının uygun ve özerk olduğunu, yürütülen
süreçlerde YBÖ içeriğinin gözetildiğini ve fiziki imkânlar konusunda
yöneticilerin çaba sarf ettiğini göstermektedir. Diğer yandan yasal
düzenlemeler ve bütçe konusunda sorunlar vardır.
Bölüm | içindekiler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |