Eğitim Yansımaları Dergisi bilimsel çalışmalar yoluyla Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi konularında bilim alanlarına katkı sunmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda özgün çalışmaların teşvik edilmesi, güncel metodolojilerin araştırmalarda kullanımının özendirilmesi amaçlamaktadır. Eğitim Yansımaları Dergisi öğrenci, öğretmen, öğretim elemanları ve Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme konularındaki diğer paydaşlarla işbirliğini önemsemektedir.
Eğitim Yansımaları dergisi açık erişim olarak yılda iki defa yayımlanan kar amacı gütmeyen, bilimsel, uluslararası ve hakemli bir dergidir. Eğitim Yansımaları dergisine gönderilen çalışmalar öncelikle dergi editörleri tarafından incelenmektedir. Editörler yazarlardan yazım kuralları ve temel metodolojik konularda düzeltmeler isteyebilirler. Bu düzeltmeler yapılmadan değerlendirme süreci başlatılmaz. Editörler gönderilen çalışmaya ilişkin etik bir sorunun olduğunu rapor ederlerse çalışma değerlendirme sürecine alınmadan red edilir. Eğitim Yansımaları Dergisi (EYD) aşağıda verilen alanlarda özgün makaleler yayımlamayı hedeflemektedir.
Eğitim Yansımaları Dergisi Aşağıdaki Disiplinlerden Makale Kabul Etmektedir
• Eğitim Yönetimi
• Eğitim Programları
• Eğitim Psikolojisi
• Eğitim Teknolojisi
• Eğitim Politikaları
• Öğretmen Yetiştirme Sistemi
• Psikolojik Danışma ve Rehberlik
• Yabancı Dil Eğitimi
• Yaşam Boyu Öğrenme
• Yetişkin Eğitimi
• Alan Eğitimi
Yayımlanma Ayları
Haziran
Aralık