Bu araştırmanın amacı, lise fizik dersi öğretim programlarının bilgi ve bilim anlayışına yönelik fizik dersi öğretmenlerinin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma, toplam 290 lise fizik dersi öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Betimsel nitelikte ve tarama modelindeki araştırmada, veriler, ilgili ölçekle elde edilmiştir. Araştırmada veriler, betimsel istatistiki tekniklerden aritmetik ortalama ve standart sapma ile analiz edilmiştir.
Analizler sonucunda, katılımcı lise fizik dersi öğretmenlerinin, epistemolojik anlamda newton veya kuantum paradigmalarından birine taraf olmak yerine, her iki anlayışa da yer veren holistik orta bir yolu benimsedikleri belirlenmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin bu epistemolojik tercihleri, bilinçli bir tercih olabileceği gibi, epistemoloji konusundaki bilgi yetersizliğine de bağlı olabilir, şeklinde değerlendirilmiştir. Bu tercihe göre katılımcı öğretmenlerin, fizik dersinde bu anlayışa paralel olarak hem nesnel ve hem de öznel bilgiye yer vermeleri beklenebilir. Araştırmada bu durum şu şekilde değerlendirilmiştir: Katılımcı fizik öğretmenlerinin öznel bilgi tecihleri mevcut öğretim programlarının doğasını dikkate almalarından; nesnel bilgi tercihleri ise yine mevcut merkezi yerleştirme sınavlarını dikkate almalarına bağlı olabilir.
Kuantum paradigması Holistik Bilgi Öznel Bilgi Nesnel Bilgi Fizik Öğretim Programı
Fırat Üniversitesi
Sayın Prof.Dr. Betçet Oral ve Sayın Danışmanım Prof.Dr. Burhan Akpınar ' göstermiş oldukları akademik yardım için teşekkür ederim.
The aim of this study was to evaluate the opinions of
physics teachers on the knowledge and science understanding of high school
physics curriculum. This study was conducted on a total of 290 high school
physics teachers. In this descriptive study with a screening model, the
data were obtained with the relevant scale. In the study, the data were analyzed with arithmetic mean and standard
deviation, which are among descriptive statistical techniques.
As a result of the
analyses, it was determined that participating high school physics teachers
were not epistemologically a party to a newton or quantum paradigm, instead,
they adopted a holistic common ground
including both perspectives. In the study, it was considered that these
epistemological preferences of teachers could be a conscious choice or they may
be associated with the lack of knowledge about epistemology. According to this
preference, the participant teachers can be expected to include both objective
and subjective knowledge in the physics course in parallel with this
understanding. In the study, it was considered that participating physics teachers'
preference for subjective knowledge was caused by the fact that they took into
account the nature of the current curriculum, and that their preference for
objective knowledge may also be caused by the fact that they took into account
the current central placement exams.
Quantum paradigm Holistic Knowledge Subjective Knowledge Objective Knowledge
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 76 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.