Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmen adaylarının değerlendirmeye yönelik inanç düzeylerini belirlemeye dair bir ölçeğin, Türkçeye uyarlama ve geçerlik güvenirlik çalışmalarını yürütmek ve aynı zamanda öğretmen adaylarının değerlendirmeye yönelik inanç düzeylerinde cinsiyet, anabilim dalı ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından farklılık olup olmadığını incelemektir. İlişkisel tarama modelinin esas alındığı araştırmanın çalışma grubunu 465 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, ölçeğin orijinal hâlindeki dört faktörlü yapı ile Türkçe formundaki ve Türk popülâsyonundaki yapı, uyumlu olarak tespit edilmiştir. Ölçeğin Türkçe formu 27 maddeden ve dört faktörden oluşmaktadır. Pilot çalışma verilerine göre, katılımcıların farklı değerlendirme türlerine yönelik inanç düzeylerinde; cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar olmadığı ancak anabilim dalı değişkeni açısından anlamlı farklılaşma olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |
ISSN: 2548-0375