Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi’nin (JRES) temel amacı; milli eğitim sisteminin, yaygın ve örgün eğitimin tüm düzeylerinin ve eğitim bilimlerinin geliştirilmesine katkıda bulunarak insanlık için yararlı sonuçlar sağlamaktır. Bu doğrultuda araştırmacıların bilimsel çalışmaları sonucunda elde ettikleri bilimsel bilgileri, ücretsiz ve açık erişim politikası kapsamında yayınlamalarına; eğitim sürecinin tüm paydaşlarının gelişimlerini desteklemek için eğitim bilimsel gelişmeleri, yenilikleri ve eğitim araştırmalarını hiçbir ücret ödemeden takip edebilmelerine olanak tanımak, derginin amaçları arasında yer almaktadır.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi kapsamında, eğitim bilimleri alanına katkı sağlayan, geçmiş deneyimleri yansıtan, güncel ve geleceğe dönük eğitim uygulamalarını konu alan, eğitim bilimleri alanının öğeleri olan öğretmenlere, öğretim elemanlarına, eğitim yöneticilerine, uygulayıcılara, araştırmacılara, yükseköğretim ve lisansüstü öğrencilerine kılavuzluk edecek sonuçlara sahip konular bulunmaktadır.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi;
- Eğitim bilimleri,
- Fen ve matematik eğitimi,
- Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi,
- Güzel sanatlar eğitimi,
- Özel eğitim,
- Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi,
- Temel eğitim,
- Yabancı diller eğitimi,
- Öğretmen eğitimi,
- Sosyal bilimler
gibi alanlarda kuram ve uygulamaya katkı sağlayan; disiplinler arası bir yaklaşımla, görgül çalışmaları ve derleme türü (en son literatürü kapsamlı bir şekilde kapsayan yazılar, meta-analiz çalışmaları, model önerileri, olgu sunuları, tartışmalar vb.) özgün araştırmaları kapsamına alır.
Yayımlanma Ayları
Haziran
Aralık