Dergi Kurulları

Editör Kurulu

Prof. Dr. Faik Özgür KARATAŞ TRABZON ÜNİVERSİTESİ Türkiye Web
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Dr. Hasan BAKIRCI VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi
Prof. Dr. Ersin KARADEMİR Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türkiye
Eğitim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Doç. Harika Özge ARSLAN DÜZCE ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Eğitim, Biyoloji Eğitimi
Prof. Dr. Sevil AKAYGÜN BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ Türkiye Web

Prof. Dr. Sevil Akaygün, meslek yaşamına 12 yıl kimya öğretmenliği yaparak başladı. Boğaziçi Üniversitesi’nden Fen Bilimleri Eğitimi alanında yüksek lisans (2000), Kuzey Kolorado Üniversitesi’nden kimya alanında yüksek lisans (2008) ve kimya eğitim alanında doktora (2009) derecelerini aldı. 2010 yılında Boğaziçi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü öğretim üyelerinin arasına katıldı. Araştırma alanları arasında, kimya eğitiminde görselleştirme, STEM eğitimi ve nanoteknoloji eğitimi yer alan Dr. Akaygün, bu konularda ulusal ve uluslararası kurumlar tarafından desteklenen projeler yürütmekte ve öğretmen eğitimleri vermektedir.

Eğitim
Doç. Dr. Tuğba YÜKSEL RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Türkiye
Dr. Tuğba Yüksel, Hacettepe Üniversitesi Fizik Öğretmenliği bölümünden lisans ve MsED derecesi aldıktan sonra, 2017 yılında Purdue Üniversitesi'nde (ABD) müfredat ve fen eğitimi alanında doktora yaptı. Doktora çalışması, temel kuantum mekaniği kavramlarının model-temelli öğrenilmesi üzerineydi. 2012-2017 yılları arasında çeşitli projelerde araştırmacı olarak yer aldı ve yurt dışında fen ve fizik eğitimi projelerinde deneyim kazandı. Şu anda Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü'nde görev yapmaktadır. Dr. Yüksel, doktora sürecinde Fen Eğitiminde Jane ve Michael Wilson Doktora Ödülü ile Dekanlık Doktora Ödülü'ne layık görüldü. Araştırmaları, bireylerin bilimsel kavramları anlamak için meta-modeller oluşturma ve uygulama süreçlerine odaklanıyor. Aynı zamanda fiziksel, matematiksel ve AR tabanlı manipülatifleri içeren model-temelli öğrenme ortamlarının tasarımı, teknoloji entegrasyonu ve okul dışı öğrenme dinamikleri üzerine projeler yürütmektedir.
Okul Dışı Öğrenme, Fizik Eğitimi
Son Güncelleme Zamanı: 1.01.2025 14:55:41

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR