BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİMDE DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ANALİZ

Yıl 2013, Cilt: 23 Sayı: 2, 0 - 0, 31.01.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmenlerinindeğer eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemektir.
Bu çerçevede, amaçlı örnekleme seçimi ile oluşturulan çalışma grubuna yarı yapılandırılmış görüşme formu
uygulanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, durum çalışması deseni kullanılmıştır.
Çalışma grubu, Batman il merkezindeki yedi ilköğretim okulunda görev yapan elli beş öğretmenden
oluşmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılarak öğretmen görüşleri frekans
tekniği ile çeşitli temalar altında toplanarak yorumlanmıştır. Verilerin analizinden şu sonuçlara ulaşılmıştır:
Değerler konusunda olumlu tutuma sahip öğretmenler, değer eğitiminde okulların etkisiz kaldığını
düşünmektedirler. Bunun nedeni olarak da, programların yüklü olması, sınıfların kalabalık olması ve okulaile-
çevre diyalogunun sınırlı olmasını göstermektedirler. Öğretmenlere göre değer eğitimi, okulun tek başına
yapacağı bir etkinlik olmayıp, aile ve çevrenin desteği zorunludur. Öğretmenler, değer eğitiminden sorumlu
kurumları ise, sırayla okul, aile, çevre ve medya şeklinde sıralamaktadırlar. Araştırmada ayrıca öğretmenler,
değer eğitiminde kullandıkları yöntem-teknikleri sırayla, anlatma, model olma, drama, beyin fırtınası,
hikayeleştirme, grup çalışması, örnek olay ve empati kurma şeklinde sıralamışlardır.

Yıl 2013, Cilt: 23 Sayı: 2, 0 - 0, 31.01.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Burhan Akpınar

Faysal Özdaş

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akpınar, B., & Özdaş, F. (2016). İLKÖĞRETİMDE DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ANALİZ. Firat University Journal of Social Sciences, 23(2).