Bu araştırma fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim
düzeylerini incelemek, eleştirel düşünme eğilimi ile eleştirel düşünme
becerisi, problem çözme becerisi arasındaki ilişkiyi belirlemek ve bazı
değişkenlerin eleştirel düşünme eğilimi üzerindeki etkisini araştırarak,
eleştirel düşünme eğiliminin geliştirilmesine yönelik öneri sunmak amacıyla
yapılmıştır. Tarama modeli kullanılan araştırma 2012-2013 öğretim yılında 496
öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada cinsiyet, aile geliri, anne-baba
eğitim düzeyi, üniversitedeki öğretim türü değişkenlerinin eleştirel düşünme
eğilimi üzerinde anlamlı etkisi olmadığı, 1.sınıftan 4.sınıfa doğru eleştirel
düşünme eğilim düzeylerinde anlamlı bir gelişim gerçekleşmediği ve eleştirel
düşünme eğilimi ile eleştirel düşünme becerisi ve problem çözme becerisi arasında
pozitif yönde yüksek düzeyde ilişki olduğu belirlenmiştir.
Eleştirel Düşünme Eleştirel Düşünme Eğilimi Eleştirel Düşünme Becerisi Fen Eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 37 Sayı: 2 |