Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship between Academic Branch Satisfaction and the Desires for Teaching Profession Inclining and Career Development of Prospective Teachers

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 4, 147 - 171, 30.04.2015

Öz

The aim of this study is to determine the relationship between academic branch satisfaction and the desires for inclining teaching profession and career development of prospective teachers, and to determine whether the level of satisfaction and the desires for inclining teaching profession and career development show difference in terms of gender, department, grade level and type of education variables. The study group of the research con-sists of 3rd and 4th grade students studying in Sakarya University Faculty of Education (N=1123). The study data was obtained through academic branch satisfaction scale and the desires for inclining teaching profession and career development scale. The research results showed that the desires for teaching profession inclining and career development of the prospective teachers were lower than moderate level while their academic branch satisfaction was found to be moderate. According to the findings, academic branch satisfac-tion and the desires for teaching profession inclining and career development of prospective teachers showed differences in terms of gender and type of department. The findings also showed that there was a significant positive low relationship between the academic branch satisfaction and the desires for teaching profession inclining and career development scale and the ef-fort, persistence and desire subscales, while a significant negative low level relationship was found between the scale and the leadership subscale.

Kaynakça

  • Altun, E., Ates, A. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının sorunları ve geleceğe yönelik kaygıları. Elementary Education Online, 7(3), 680-692.
  • Aksu, M., Demir, C. E., Daloğlu, A., Yıldırım, S., & Kiraz, E. (2010). Who are the future teachers in Turkey? Characteristics of entering student teachers. International Journal of Educational Development, 30, 91-101.
  • Avşaroğlu, S ve Taşğın, Ö (2011) Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 32, Sayfa 225-248
  • Balko, M,C (2012) A Quantitative Analysis of Factors Affec-ting Undergraduate Business Students’ Choice of Major: Testing a Proposed Model of Academic Major Choice Identity Development, the Graduate Faculty of Texas Tech University, ya-yınlanmamış yüksek lisans tezi
  • Bank, J, B, (2007) Gender and Education, An Ancyclopedia, Westport Connecticut, London.
  • Can, A (2013a) SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri analizi, Pegem Akademi, Ankara
  • Can, S (2013b) Kamu Personeli Seçme Sınavı Nedeniyle Öğ-retmen Adaylarında Oluşan Stresle Başa Çıkma Yöntemleri, e-Journal of New World Sciences Academy
  • Çakır, Ö. (2005). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (İÖLP) ve Eğitim Fa-külteleri İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Mesleğe Yönelik Tutumları Ve Mesleki Yeterlik Algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 27–42.
  • Çermik,H Doğan,B ve Şahin,A (2010) “Sınıf Öğretmenliği Öğ-retmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 28 (Temmuz 2010/II), ss. 201-212
  • Doğan, C (2005) Türkiye ve Kazakistan’da Öğretmen Adayları-nın Meslek Tercihi ve Öğretmenlik Mesleğine ilişkin Düşünce-leri bilig - Bahar / 2005 Sayı 33: 1-22
  • Doğan, P (2013) Resim-İş Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2013, 3 (2), 217-239
  • Duffy,R,D, Allan, A,A, Dik,B, J (2011) The Presence of A Cal-ling and Academic Satisfaction: Examining Potential Mediators Journal of Vocational Behavior 79 (2011) 74–80
  • Ekiz D, (2006) “Sınıf Öğretmenliği Mesleğine Yönelen Adayla-rın Profilleri Ve Geleceğe Yönelik Beklentilerinin İncelenmesi” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Fırat University Jour-nal of Social Science Cilt: 16, Sayı: 1 Sayfa: 131-147,
  • Eren, A., & Tezel K. V. (2010). Factors influencing teaching choice, professional plans about teaching, and future time pers-pective: A mediational analysis. Teaching and Teacher Educa-tion, 26, 1416-1428.
  • Eren, A. (2011). Relational analysis of prospective teachers’ interest in teaching, professional plans about teaching, and ca-reer choice satisfaction. In E. T. Canrinus, How to attract, retain, and promote qualified teachers? Insights into motivation and emotion. Paper Presented at the Annual Meeting of the Ameri-can Educational Research Association, New Orleans, Louisiana, USA.
  • Eren A, (2012a) “Öğretmen Adaylarının Mesleki Yönelimi, Kariyer Geliştirme Arzuları Ve Kariyer Seçim Memnuniyeti” Kastamonu Eğitim Dergisi 807-826 Eylül Cilt:20 No:3
  • Eren A, (2012b) “Prospective teachers’ interest in teaching, pro-fessional plans about teaching and career choice satisfaction: A relevant framework?” Australian Journal of Education 2012 56: 303 DOI: 10.1177/000494411205600308
  • Eymur, G. & Geban, Ö. (2011). An investigation of relationship between motivation and academic achievement of pre-service chemistry teachers. Eğitim ve Bilim, 36, 246-255.
  • Gök, F. ve Okçabol, R. (1998). Öğretmen profili araştırma rapo-ru. Ankara: Eğitim Sen.
  • Gökçe, E. (2001). Üniversitelerin sınıf öğretmenliği programla-rına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin gö-rüşleri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, 1, 1432-1441. Bolu.
  • Gömleksiz, M, N ve Serhatlıoğlu, B (2013) Öğretmen Adayları-nın Akademik Motivasyon Düzeylerine İlişkin Görüşleri, TSA / YIL: 17 S: 3, Aralık 2013
  • Gür-Erdoğan, D. & Arsal, Z. (2015) The adaptation of Acade-mic Major Satisfaction Scale to Turkish: The validity and relia-bility study. International Journal of Human Sciences, 12(1): 966-974 doi: 10.14687/ijhs.v12i1.3219.
  • Hussain, S., Ali, R., Khan, M. S., Ramzan, M. & Qadeer, M. Z. (2011). Attitude of secondary school teachers towards teaching profession. International Journal of Academic Research, 3 (1), 985-990.
  • Jadidian A ve Duffy R. D. (2012) “Work Volition, Career Deci-sion Self-Efficacy, and Academic Satisfaction: An Examination of Mediators and Moderators” Journal of Career Assessment 20(2) 154-165 http://jca.sagepub.com/content/20/2/154
  • Kaya, A., Büyükkasap, E. (2005). Fizik Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Profilleri, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tu-tum ve Endişeleri: Erzurum Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 367–380
  • Kaya R, Aslan H, Günal H (2013) “Tarih Öğretmen Adaylarının Bölümü Tercih Etme Nedenleri İle Bölümden Beklentilerine İlişkin Görüşleri (Atatürk Üniversitesi Örneği)” Turkish History Education Journal 2013: 2 (2), 1-31
  • Karataş, S. (2010). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri (BÖTE) öğretmen adaylarının mesleklerine ilişkin zihin haritalarının analizi (Gazi Üniversitesi Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eği-tim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 159-173.
  • Korkmaz, F., S. Erden, R. Arabacı, B. Ediz, A. Akça,(2005) “Bursa İli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Ve Sosyal Tercihlerinin Görüntüsü,” 4.Ulusal Beden Eğitimi Ve Spor Öğ-retmenliği Sempozyumu, 280-301, Bursa, 2005.
  • Merriam-Webster Dictionary. (2011). Major. Retrieved from http://www.merriamwebster.com/dictionary/major.
  • Major. (2012). In Texas Tech University Undergradua-te/Graduate Catalog. Retrieved from http://www.depts.ttu.edu/officialpublications/catalog/_Glossary.php
  • Owen F, Kepir D. D. Özdemir S, Ulaş Ö & Yılmaz O (2012) “Üniversite Öğrencilerinin Bölüm Seçme Nedenleri” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 3, Aralık 2012, ss.135-151.
  • Özdemir, S, M (2008) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Bahar 2008, Sayı 54, ss: 277-306
  • Özsoy,G Özsoy,S Özkara, Y ve Memiş,A.D (2010) Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörler, Elementary Education Online, 9(3), 910-921, 2010
  • Öztürk B., Doğan, O., Koç, G. (2005). “Eğitim Fakültesi Öğren-cileri ile Fen-Edebiyat Fakültesi Mezunlarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Algılarının Karşılaştırılması (Gazi Üniversi-tesi Örneği) Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,3(1),1–19.
  • Özyurt, Y ve Eren, A (2014) Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine ve Kopya Çekmeye Yönelik Tutumları-nın Görünümü Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 3, Sayı 1, s. 78 - 101, Yaz 2014 BARTIN – TÜRKİYE
  • Pektaş, M. ve Kamer, S. T. (2011). Fen Bilgisi Öğretmen Aday-larının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4), 829-850.
  • Sandal E, K ve Karademir N (2013) “ Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Profili, Beklenti ve Sorunlarının Değerlendiril mesi” KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi / KSU Journal of Social Sciences 10 (2) 2013
  • Saracaloğlu, A. S., Serin, O., Bozkurt, N., Serin, U. (2004). Öğ-retmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler. Çağdaş Eğitim, 29(311), 16–27.
  • Sovet L, Park M.S-A, Jung S, (2013) “Validation and Psycho-metric Properties of Academic Major Satisfaction Scale Among Korean College Students Social Indicators Research DOI 10.1007/s11205-013-0537-y
  • Sümen, Ö,Ö ve Çağlayan, K, T, (2013) Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesinden Memnuniyet Düzeyleri Ve Hayal Ettikleri Eğitim Ortamı Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2013, 32(2), 249-272
  • Şahin İ (2011) “ Öğretmen Adaylarının Öğretmen İstihdamı ve Mesleki Geleceklerine İlişkin Görüşleri Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences: Theory & Practice - 11(3) • Yaz/Summer • 1167-1184
  • Şara, P ve Kocabaş, A (2012) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmenliğini Tercih Nedenleri Ve Aldıkları Eğitimle İlgili Görüşleri, Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counceling volume 1, issue 2
  • Şimşek, Ş. (1999). Yönetim ve Organizasyon, Ankara: Nobel
  • Şimşek Bekir, H., Şahin, H. ve Şanlı, H.S. (2012) Eğitim Fakül-tesi’nde Öğrenim Gören Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, e-Journal of New World Sciences Academy 2012, Volume: 7, Number: 2, Article Num-ber: 2C0041
  • Tan, U (2008) Çoklu Zeka Kuramına Göre 3-6 Yaş Arasındaki Çocukların Yöneldikleri Oyuncakların Mesleki Eğilimleri Belir-lemedeki Rolü ve Bir Model Önerisi, Marmara Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, s.22.
  • Tatlı, H, Z, Kokoç, M ve Karal, H (2011) Satisfaction State of Computer Education and Instructional Technologies Students: Karadeniz Technical University Case, Elementary Education Online, 10(3), 836-849, 2011.
  • TDK (http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.51799c0a59a674.20444849
  • Telli E., Selim Y (2009) BÖTE Öğrencilerinin Tercih Aşama-sındaki Ve Sonrasındaki Mesleki Beklentilerinin Belirlenmesi 9th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey
  • Terzi A. R. ve Tezci E. (2007). Necatibey eğitim fakültesi öğ-rencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 593- 614.
  • Tümkaya, S (2011) Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin İletişim Becerileri İle Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi Ç.Ü. Sos-yal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 20, Sayı 2, 2011, Sayfa 49-62
  • Yaman,M, Gerçek,C ve Soran,H (2008) Biyoloji Öğretmen Adaylarının Mesleki İlgilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 35: 351-361 [2008]
  • Yazıcı H (2009) “Öğretmenlik Mesleği, Motivasyon Kaynakları Ve Temel Tutumlar: Kuramsal Bir Bakış Kastamonu Eğitim Dergisi 33-46 Cilt:17 No:1.

Öğretmen Adaylarının Akademik Branş Memnuniyetleri ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelme ve Kariyer Geliştirme Arzuları Arasındaki İlişki

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 4, 147 - 171, 30.04.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının akademik branş memnuniyet-leri ile öğretmenlik mesleğine yönelme ve kariyer geliştirme arzuları arasın-daki ilişkiyi belirlemek ve memnuniyet düzeyleri ile mesleki yönelim ve kari-yer geliştirme arzularının cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, sınıf düzeyi ve öğretim türü değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma grubunu Sakarya üni-versitesi eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (N=1123). Araştırmanın verileri akademik branş memnuni-yeti ölçeği ile öğretmenlik mesleğine yönelme ve kariyer geliştirme arzuları ölçeğinden elde edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının aka-demik branş memnuniyetinin orta düzeyde olduğu bulunurken, öğretmenlik mesleğine yönelim ve kariyer geliştirme arzularının orta düzeyden düşük olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının aka-demik branş memnuniyetleri ve öğretmenlik mesleğine yönelim ve kariyer geliştirme arzuları cinsiyet ve öğrenim görülen bölüm türü açısından farklılık gösterirken, akademik branş memnuniyeti ile öğretmenlik mesleğine yönelme ve kariyer geliştirme arzusu ölçeği ve çaba, ısrar ve arzu alt boyutları ara-sında anlamlı, pozitif ve düşük düzeyde ilişki, liderlik alt boyutu ile anlamlı, negatif ve düşük düzeyde ilişki bulunmuştur.

Kaynakça

  • Altun, E., Ates, A. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının sorunları ve geleceğe yönelik kaygıları. Elementary Education Online, 7(3), 680-692.
  • Aksu, M., Demir, C. E., Daloğlu, A., Yıldırım, S., & Kiraz, E. (2010). Who are the future teachers in Turkey? Characteristics of entering student teachers. International Journal of Educational Development, 30, 91-101.
  • Avşaroğlu, S ve Taşğın, Ö (2011) Öğretmen Adaylarının Stresle Başa Çıkma Stillerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı 32, Sayfa 225-248
  • Balko, M,C (2012) A Quantitative Analysis of Factors Affec-ting Undergraduate Business Students’ Choice of Major: Testing a Proposed Model of Academic Major Choice Identity Development, the Graduate Faculty of Texas Tech University, ya-yınlanmamış yüksek lisans tezi
  • Bank, J, B, (2007) Gender and Education, An Ancyclopedia, Westport Connecticut, London.
  • Can, A (2013a) SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri analizi, Pegem Akademi, Ankara
  • Can, S (2013b) Kamu Personeli Seçme Sınavı Nedeniyle Öğ-retmen Adaylarında Oluşan Stresle Başa Çıkma Yöntemleri, e-Journal of New World Sciences Academy
  • Çakır, Ö. (2005). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (İÖLP) ve Eğitim Fa-külteleri İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Mesleğe Yönelik Tutumları Ve Mesleki Yeterlik Algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 27–42.
  • Çermik,H Doğan,B ve Şahin,A (2010) “Sınıf Öğretmenliği Öğ-retmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 28 (Temmuz 2010/II), ss. 201-212
  • Doğan, C (2005) Türkiye ve Kazakistan’da Öğretmen Adayları-nın Meslek Tercihi ve Öğretmenlik Mesleğine ilişkin Düşünce-leri bilig - Bahar / 2005 Sayı 33: 1-22
  • Doğan, P (2013) Resim-İş Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 2013, 3 (2), 217-239
  • Duffy,R,D, Allan, A,A, Dik,B, J (2011) The Presence of A Cal-ling and Academic Satisfaction: Examining Potential Mediators Journal of Vocational Behavior 79 (2011) 74–80
  • Ekiz D, (2006) “Sınıf Öğretmenliği Mesleğine Yönelen Adayla-rın Profilleri Ve Geleceğe Yönelik Beklentilerinin İncelenmesi” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Fırat University Jour-nal of Social Science Cilt: 16, Sayı: 1 Sayfa: 131-147,
  • Eren, A., & Tezel K. V. (2010). Factors influencing teaching choice, professional plans about teaching, and future time pers-pective: A mediational analysis. Teaching and Teacher Educa-tion, 26, 1416-1428.
  • Eren, A. (2011). Relational analysis of prospective teachers’ interest in teaching, professional plans about teaching, and ca-reer choice satisfaction. In E. T. Canrinus, How to attract, retain, and promote qualified teachers? Insights into motivation and emotion. Paper Presented at the Annual Meeting of the Ameri-can Educational Research Association, New Orleans, Louisiana, USA.
  • Eren A, (2012a) “Öğretmen Adaylarının Mesleki Yönelimi, Kariyer Geliştirme Arzuları Ve Kariyer Seçim Memnuniyeti” Kastamonu Eğitim Dergisi 807-826 Eylül Cilt:20 No:3
  • Eren A, (2012b) “Prospective teachers’ interest in teaching, pro-fessional plans about teaching and career choice satisfaction: A relevant framework?” Australian Journal of Education 2012 56: 303 DOI: 10.1177/000494411205600308
  • Eymur, G. & Geban, Ö. (2011). An investigation of relationship between motivation and academic achievement of pre-service chemistry teachers. Eğitim ve Bilim, 36, 246-255.
  • Gök, F. ve Okçabol, R. (1998). Öğretmen profili araştırma rapo-ru. Ankara: Eğitim Sen.
  • Gökçe, E. (2001). Üniversitelerin sınıf öğretmenliği programla-rına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin gö-rüşleri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, 1, 1432-1441. Bolu.
  • Gömleksiz, M, N ve Serhatlıoğlu, B (2013) Öğretmen Adayları-nın Akademik Motivasyon Düzeylerine İlişkin Görüşleri, TSA / YIL: 17 S: 3, Aralık 2013
  • Gür-Erdoğan, D. & Arsal, Z. (2015) The adaptation of Acade-mic Major Satisfaction Scale to Turkish: The validity and relia-bility study. International Journal of Human Sciences, 12(1): 966-974 doi: 10.14687/ijhs.v12i1.3219.
  • Hussain, S., Ali, R., Khan, M. S., Ramzan, M. & Qadeer, M. Z. (2011). Attitude of secondary school teachers towards teaching profession. International Journal of Academic Research, 3 (1), 985-990.
  • Jadidian A ve Duffy R. D. (2012) “Work Volition, Career Deci-sion Self-Efficacy, and Academic Satisfaction: An Examination of Mediators and Moderators” Journal of Career Assessment 20(2) 154-165 http://jca.sagepub.com/content/20/2/154
  • Kaya, A., Büyükkasap, E. (2005). Fizik Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Profilleri, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tu-tum ve Endişeleri: Erzurum Örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 367–380
  • Kaya R, Aslan H, Günal H (2013) “Tarih Öğretmen Adaylarının Bölümü Tercih Etme Nedenleri İle Bölümden Beklentilerine İlişkin Görüşleri (Atatürk Üniversitesi Örneği)” Turkish History Education Journal 2013: 2 (2), 1-31
  • Karataş, S. (2010). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri (BÖTE) öğretmen adaylarının mesleklerine ilişkin zihin haritalarının analizi (Gazi Üniversitesi Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eği-tim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 159-173.
  • Korkmaz, F., S. Erden, R. Arabacı, B. Ediz, A. Akça,(2005) “Bursa İli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki Ve Sosyal Tercihlerinin Görüntüsü,” 4.Ulusal Beden Eğitimi Ve Spor Öğ-retmenliği Sempozyumu, 280-301, Bursa, 2005.
  • Merriam-Webster Dictionary. (2011). Major. Retrieved from http://www.merriamwebster.com/dictionary/major.
  • Major. (2012). In Texas Tech University Undergradua-te/Graduate Catalog. Retrieved from http://www.depts.ttu.edu/officialpublications/catalog/_Glossary.php
  • Owen F, Kepir D. D. Özdemir S, Ulaş Ö & Yılmaz O (2012) “Üniversite Öğrencilerinin Bölüm Seçme Nedenleri” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 3, Aralık 2012, ss.135-151.
  • Özdemir, S, M (2008) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Bahar 2008, Sayı 54, ss: 277-306
  • Özsoy,G Özsoy,S Özkara, Y ve Memiş,A.D (2010) Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörler, Elementary Education Online, 9(3), 910-921, 2010
  • Öztürk B., Doğan, O., Koç, G. (2005). “Eğitim Fakültesi Öğren-cileri ile Fen-Edebiyat Fakültesi Mezunlarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Algılarının Karşılaştırılması (Gazi Üniversi-tesi Örneği) Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,3(1),1–19.
  • Özyurt, Y ve Eren, A (2014) Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine ve Kopya Çekmeye Yönelik Tutumları-nın Görünümü Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 3, Sayı 1, s. 78 - 101, Yaz 2014 BARTIN – TÜRKİYE
  • Pektaş, M. ve Kamer, S. T. (2011). Fen Bilgisi Öğretmen Aday-larının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(4), 829-850.
  • Sandal E, K ve Karademir N (2013) “ Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Profili, Beklenti ve Sorunlarının Değerlendiril mesi” KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi / KSU Journal of Social Sciences 10 (2) 2013
  • Saracaloğlu, A. S., Serin, O., Bozkurt, N., Serin, U. (2004). Öğ-retmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler. Çağdaş Eğitim, 29(311), 16–27.
  • Sovet L, Park M.S-A, Jung S, (2013) “Validation and Psycho-metric Properties of Academic Major Satisfaction Scale Among Korean College Students Social Indicators Research DOI 10.1007/s11205-013-0537-y
  • Sümen, Ö,Ö ve Çağlayan, K, T, (2013) Öğretmen Adaylarının Eğitim Fakültesinden Memnuniyet Düzeyleri Ve Hayal Ettikleri Eğitim Ortamı Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2013, 32(2), 249-272
  • Şahin İ (2011) “ Öğretmen Adaylarının Öğretmen İstihdamı ve Mesleki Geleceklerine İlişkin Görüşleri Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences: Theory & Practice - 11(3) • Yaz/Summer • 1167-1184
  • Şara, P ve Kocabaş, A (2012) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sınıf Öğretmenliğini Tercih Nedenleri Ve Aldıkları Eğitimle İlgili Görüşleri, Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counceling volume 1, issue 2
  • Şimşek, Ş. (1999). Yönetim ve Organizasyon, Ankara: Nobel
  • Şimşek Bekir, H., Şahin, H. ve Şanlı, H.S. (2012) Eğitim Fakül-tesi’nde Öğrenim Gören Öğrencilerin Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi, e-Journal of New World Sciences Academy 2012, Volume: 7, Number: 2, Article Num-ber: 2C0041
  • Tan, U (2008) Çoklu Zeka Kuramına Göre 3-6 Yaş Arasındaki Çocukların Yöneldikleri Oyuncakların Mesleki Eğilimleri Belir-lemedeki Rolü ve Bir Model Önerisi, Marmara Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, s.22.
  • Tatlı, H, Z, Kokoç, M ve Karal, H (2011) Satisfaction State of Computer Education and Instructional Technologies Students: Karadeniz Technical University Case, Elementary Education Online, 10(3), 836-849, 2011.
  • TDK (http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.51799c0a59a674.20444849
  • Telli E., Selim Y (2009) BÖTE Öğrencilerinin Tercih Aşama-sındaki Ve Sonrasındaki Mesleki Beklentilerinin Belirlenmesi 9th International Educational Technology Conference (IETC2009), Ankara, Turkey
  • Terzi A. R. ve Tezci E. (2007). Necatibey eğitim fakültesi öğ-rencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 593- 614.
  • Tümkaya, S (2011) Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin İletişim Becerileri İle Öğretmenlik Tutumlarının İncelenmesi Ç.Ü. Sos-yal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 20, Sayı 2, 2011, Sayfa 49-62
  • Yaman,M, Gerçek,C ve Soran,H (2008) Biyoloji Öğretmen Adaylarının Mesleki İlgilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 35: 351-361 [2008]
  • Yazıcı H (2009) “Öğretmenlik Mesleği, Motivasyon Kaynakları Ve Temel Tutumlar: Kuramsal Bir Bakış Kastamonu Eğitim Dergisi 33-46 Cilt:17 No:1.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Gür Erdoğan

Zeki Arsal

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 30 Mart 2015
Kabul Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Gür Erdoğan, D., & Arsal, Z. (2015). The Relationship between Academic Branch Satisfaction and the Desires for Teaching Profession Inclining and Career Development of Prospective Teachers. International Journal of Turkish Education Sciences, 2015(4), 147-171.