Okuma alışkanlığı bireyin kendini
geliştirmesi için ne kadar önemli ise toplumun gelişmesi için de aynı derecede
önem arz eder. Bu nedenle gelişmiş ülkeler okuma eğitimine, okumanın bir yaşam
biçimine dönüştürülmesine ve alışkanlık hâlinde kazandırılmasına çok fazla
değer verirler. Bahsedilen gerekçelerden hareketle, araştırmada Türkçe
öğretmenlerinin okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik gerçekleştirdikleri
alternatif uygulamaların tespit edilmesi amaçlanmaktadır.
Araştırma, nitel araştırma desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu
Giresun, Gümüşhane ve Samsun illerinde görev yapan 70 Türkçe öğretmeni
oluşturmuştur. Türkçe öğretmenlerinin okuma alışkanlığı ile ilgili gerçekleştirdikleri
alternatif uygulamaları belirlemek için görüşme tekniği kullanılmıştır.
Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan görüşme formu
aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde, cevapların niteliğine
göre, betimsel ve içerik analizi bir arada kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
Türkçe öğretmenlerinin öğrencilerine okuma alışkanlığı
kazandırma konusunda farklı alternatif uygulamalara başvurduğu tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2018 Sayı: 10 |