Bu
araştırma, Y Kuşağı bilgi çalışanlarının duygusal zekâları ile örgütsel
bağlılıkları ilişkisi üzerinde öz-yeterlilik düzeylerinin etkisini inceleyen
bir model sunmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ilindeki üç
üniversitede yer alan tekno-parklarda bulunan 37 teknoloji şirketinde görev
yapan 591 Y Kuşağı bilgi çalışanı oluşturmaktadır. Araştırma verileri anket
tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma değişkenlerinin ölçülmesinde
Duygusal Zekâ, Öz-yeterlilik ve Örgütsel
Bağlılık ölçekleri kullanılmıştır. Ölçeklerin geçerlilikleri doğrulayıcı faktör
analizi ile test edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için
korelasyon analizi, aracılık rolünü tespit etmek için ise yapısal eşitlik
modellemesinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular Y Kuşağı bilgi
çalışanlarının duygusal zekâlarının öz-yeterlilik ve örgütsel bağlılıklarını
olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Y Kuşağı bilgi çalışanlarının
öz-yeterlilikleri ile örgütsel bağlılıkları arasında olumlu ve anlamlı bir
ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak, Y Kuşağı bilgi çalışanlarının duygusal
zekâlarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisinde öz-yeterlilik
düzeylerinin tam aracılık etkisine sahip olduğu belirlenmiştir.
This
study proposed a model for the impact of Generation Y knowledge workers’
self-efficacy levels on the relationship between their emotional intelligence
and organizational commitment. The model was tested on a sample of 591
Generation Y knowledge workers working in 37 Information Technology companies
in the techno-parks of three universities in Ankara. Survey methodology was
used to collect data. Emotional Intelligence, Self-Efficacy and Affective
Commitment scales were used for measuring the study variables. Confirmatory
factor analysis was used to test the validity of the scales. Correlation
analysis was used in order to measure the relationships among the study
variables and structural equation modelling was conducted to test the proposed
mediating effect. Findings reveal that Generation Y knowledge workers’
emotional intelligence positively influence their self-efficacy and
organizational commitment. There exists a positive relationship between
Generation Y knowledge workers’ self-efficacy and organizational commitment.
Consequently, Generation Y knowledge workers’ self-efficacy levels have been
found to act as a mediator between their emotional intelligence and
organizational commitment.
Emotional Intelligence Self-Efficacy Organizational Commitment
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |
İş ve İnsan Dergisi (e-ISSN 2148-967X) Creative Commons Alıntı-LisansDevam 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.