International Journal of Assessment Tools in Education (IJATE) hakemli online bir dergidir.
IJATE, eğitimde ölçme ve değerlendirmeye odaklanan makaleleri kabul etmeyi amaçlamaktadır. Gönderilen makalelerin bu alandaki ulusal ve uluslararası tartışmalara yön vermesi beklenmektedir. Hem nitel hem de nicel çalışmalar kabul edilebilir, ancak tüm makalelerin eğitimde ölçme ve değerlendirmeye odaklanması gerektiği göz önünde bulundurulmalıdır.
International Journal of Assessment Tools in Education (IJATE), eğitim ortamlarındaki paydaşların performans ve kalitesinin anlaşılmasını geliştirmek için değerlendirme ile birlikte değerlendirmenin tasarımı, analizi ve kullanımı üzerine orijinal araştırmaları kabul etmektedir. IJATE, eğitim politikası ve uygulamalarında önemli ulusal ve uluslararası tartışmalara yön verebilecek ayırt edici teorik ve ampirik makaleler (nicel veya nitel) almaktan memnuniyet duyar.
IJATE, üç tür çalışmanın gönderilmesini teşvik eder: Özellikli makaleler, incelemeler/denemeler ve özetler. Ayrıca, teknik yorumlar da gönderilebilir. Çalışma, Editörler Kurulu'nun uluslararası bir okuyucu kitlesinin ilgisini çekeceğini düşündüğü bir kalite ve bağlamda olmalıdır.• Ölçme süreçleri ve teknikleri,
• Ölçme araçlarının geliştirilmesi için yenilikçi yaklaşımlar,
• Yenilikçi değerlendirme stratejileri,
• Eğitim ve psikolojide ölçme ve değerlendirme,
• Kültürler arası değerlendirmeler,
• Büyük ölçekli değerlendirme ve eğitimdeki uygulamaları,
• Yüksek riskli testler ve eğitime yansıması,
• Geçerlilik çalışmaları,
• Ölçme ve değerlendirme ile ilgili konular,
• Sınıf içi değerlendirme,
• Eğitim veya davranış araştırmalarındaki sorunlara ve konulara istatistiksel yaklaşımlar uygulamak,
• Daha az bilinen yöntemlerin öğretici sunumları,
• Halihazırda bilinen yöntemlerin yeni uygulamaları,
• Uygulamalı ölçmede kullanılan yazılım paketlerinin gözden geçirilmesi,
• Bir inceleme yaklaşımı (tematik veya metodolojik incelemeler veya meta-analizler) kullanarak eğitim araştırması sorunları,
• Reformların ve müdahalelerin değerlendirme sonuçlarını nasıl etkilediğine ilişkin araştırma,
• Hem nitel hem de nicel bir dizi yaklaşımda devam eden ve ortaya çıkan metodolojik tartışmalar.